Foto:Filip Krainčanić/Nova.rs

Najmanje četiri firme bliske Srpskoj naprednoj stranci dobijaju niz poslova na izgradnji puteva i autoputeva, mostova, stanova za pripadnike snaga bezbednosti…, a pojedine su od početka uključene u projekat Beograd na vodi. Jedna od njih je “Milenijum tim”, koja je poslednjih godina ušla u sve sfere srpskog biznisa, a tu su još i Inkop, Novi Pazar put, kao i Granit peščar, čiji su vlasnici i suvlasnici potpredsednik Srpske liste Milan Radoičić i kontroverzni biznismen Zvonko Veselinović, protiv kojih su vođeni brojni krivični postupci.

Firma “Milenijum tim” je kao hobotnica ušla u brojne oblasti srpske ekonomije, a od početka je angažovana na projektu Beograd na vodi. Prvo je rušila objekte na tom području, potom čistila teren, da bi zatim krenula da gradi.

Mada su ih pojedini dovodili u vezi i sa nelegalnim rušenjem u Savamali u noći između 24. i 25 aprila 2016. godine, ta firma je demantovala da je učestvovala u tim događajima.

“Milenijum tim” izgradio je prvi objekat u Beogradu na vodi – “štand”, odnosno kafić “Savanova”, a bio je angažovan i na uređenju Hercegovačke ulice. Ta firma gradila je i Promenadu, kao i saobraćajnice na tom gradilištu, a kao podizvođači italijanske firme “Pizzarotti”, trenutno su angažovani na izgradnji ključne zgrade u projektu – Kule Beograd.

Kako je portal Nova.rs otkrio u poslednjih nekoliko meseci, “Milenijum tim” sklopio je ugovor o strateškom partnerstvu sa GP Mostogradnja, koja se nalazi u većinskom vlasništvu države. U isto vreme, osniva novu firmu pod nazivom “Mostogradnja ING”, koja bi, kako tvrde radnici, trebalo da preuzme deo zaposlenih iz pomenute državne kompanije i zakupi njenu proizvodnu halu u Batajnici.

Portal „Južne vesti“ su pisale da je “Milenijum tim” angažovan i na projektu državne stanogradnje. Iz Ministarstva građevinarstva saopšteno je da će baš oni zajedno sa turskom kompanijom Tašjapi, sa kojom je ugovor potpisan krajem 2018. godine, graditi 376 jeftinih stanova u Nišu i Vranju za službenike snaga bezbednosti Srbije.

Veza sa Sinišom Malim

Vlasnici “Milenijum tima” su Ivan Bošnjak i Stojan Vujko, koji su se pojavili u nekoliko predizbornih spotova Dušana Bajatovića, preko koga su dobijali poslove gasifikacije. Nije demantovana ni njihova višestruka povezanost sa tadašnjim gradonačelnikom Beograda Sinišom Malim i njegovim bratom Predragom.

Foto:TANJUG/ ZORAN ZESTIC

Kako je objavio portal KRIK, Predrag Mali, godinama je vozio “audi” u vlasništvu firmi Ivana Bošnjaka i Stojana Vujka. Sem automobila, biznismeni su mu ustupili i stan u kojem je jedno vreme stanovala devojka Predraga Malog.

Međutim, potpredsednica SSP Marinika Tepić je otkrila da postoji i neposredna veza aktuelnog ministra finansija sa kompanijom “Milenijum tim”. Ona je navela da je lično videla dokument na kome piše da je Siniša Mali, preko svoje nekadašnje agencije „Oli konsalting“, bio eksterni konsultant firme „Milenijum tim“. Ove navode Mali nije demantovao, niti je odgovorio na pitanja koja mu je ovim povodom uputio portal Nova.rs.

Kako su poslove dobijali Radoičić i Veselinović

Dvojac Milan Radoičić i Zvonko Veselinović, koji su javnosti poznatiji po navodima o njihovoj umešanosti u ubistvo Olivera Ivanovića i brojnim sudskim postupcima koji su se vodili protiv njih, grade puteve, koridore, nabavljaju građevinski materijal kojim se popločavaju beogradske ulice…

Najpoznatija firma, čiji su vlasnici, je “Inkop”, koja je, kako je otkrio naš portal, kao podizvođač angažovana na izgradnji brze saobraćajnice od Iverka do Lajkovca. Moglo bi se zaključiti da je reč o preplaćenom projektu od 158 miliona evra za deonicu od svega 18,3 kilometra, koji je dobila kineska kompanija “Čajna Šandong”.

Milan Radoičić Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Prvo je najavljivano da će ta deonica koštati oko 50 miliona evra, potom 100 miliona evra, da bi se došlo do cifre od čak 158 miliona evra. Prilikom potpisivanja ugovora, međutim, istaknuto je i da je sastavni deo tog projekta potpuno uređenje reke Kolubare i vodotokova, što će, kako su naveli, sprečiti dalja plavljenja ovog dela Srbije.

„Inkop“ je sa kineskim “Šandongom” sarađivao i na izgradnji Koridora 11, gde je bio angažovan kao podizvođač “Energoprojekta niskogradnje“.

Na tom koridoru bila je angažovana i firma “Granit peščar”, koja je u suvlasništvu “Inkopa”, odnosno Veselinovića i Radoičića. Kako je pisao KRIK, od te kompanije nabavljen je građevinski materijal za popločavanje nekoliko ulica u centru Beograda. Reč je o popločavanju ulica Cara Dušana na Dorćolu, platoa kod Palmotićeve i Džordža Vašingtona, kao i delova ulica Kraljice Marije i 27. marta.

Poslovi od Elektrana, Direkcije za imovinu, Ministarstva privrede…

A kako kompanije koje su preuzeli Radoičić i Veselinović rade, pokazuje primer firme “Novi Pazar put”, koju je taj dvojac preuzeo u januaru 2020. Kako je pokazalo istraživanje portala Nova.rs, od tada je “Novi Pazar put” dobio najmanje 12 poslova, a u gotovo svim slučajevima bio je jedini ponuđač.

Tako je ta kompanija u oktobru 2020. dobila posao preko Ministarstva privrede, gde je angažovana kao član konzorcijuma, u kojem su još bili i Geosistem iz Beograda i INGPRO iz Novog Pazara. Te firme su dobile 35,7 miliona dinara za posao “izvođenje radova na rehabilitaciji saobraćajnice od JAT apartmana i Grand hotela do državnog puta na Kopaoniku”.

Još unosniji posao bila je izgradnja graničnog prelaza Kotroman, koji je “Novi Pazar put” dobio u konzorcijumu sa još tri firme od Direkcije za imovinu Srbije u julu prošle godine. Za posao izgradnje druge faze tog graničnog prelaza te kompanije su dobile oko 155 miliona dinara.

Firmu Radoičića i Veselinovića zajedno sa MPP Jedinstvo iz Sevojna angažovale su i Beogradske elektrane i to na izvođenju “mašinskih i građevinskih radova na realizaciji Programa rehabilitacije distributivnog sistema daljinskog grejanja”. Ovaj posao bio je vredan oko 10 miliona dinara.

“Novi Pazar put” je u više navrata angažovala gradska uprava i javna preduzeća iz Novog Pazara na održavanju gradskih saobraćajnica, Opština Tutin na izgradnji lokalnih puteva, dok su od Opštinske stambene agencije Vrnjačka Banja dobili posao kapitalnog i investicionog održavanja ulica i puteva. Na ovim projektima prihodovali su blizu 100 miliona dinara.

 

****

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar