Jedan od čelnika Stellantisa izjavio je da će rizik od povratka vrlo rastegnutog snabdevanja čipovima drastično porasti u narednim godinama kako se ubrzano budu razvijali softveri za automobile.
Stellantis očekuje da će ponovo doći do nestašice mikročipova zbog rastuće potražnje za električnim vozilima u vreme povećanog geopolitičkog rizika, što trenutni predah u snabdevanju čini kratkotrajnim.
„Rizik od povratka krize u snabdevanju poluprovodnicima će se dramatično povećati tokom narednih godina zbog ubrzanog razvoja automobilskog softvera“, izjavio je Joachim Kahmann, koji nadgleda snabdevanje mikročipovima za ceo Stellantis. On je dodao da je u poslednje dve godine ogromna raznolikost mikročipova dovela do velikog broja problema, jer kada se reši jedan problem, pojavi se drugi. S obzirom da Stellantis prelazi na električna vozila koja zahtevaju složenije čipove, svaka nestašica „može da utiče ne samo na jednu ili dve naše fabrike, već na možda pet, šest ili sedam“.
Kapacitet je i dalje ograničen
Kriza sa nestašicom mikročipova pogodila je automobilsku industriju nedugo nakon početka pandemije.
Iako se sada misli da je nestašica iza nas, kapacitet proizvodnje čipova je i dalje ograničen i to usred povećanog geopolitičkog rizika nakon što je Kina odlučila da ograniči izvoz dva metala koji se koriste u industriji poluprovodnika i električnih vozila.
Geopolitika je važan faktor
Prema rečima Kahmanna, ograničenja Kine na izvoz galijuma i germanijuma su možda čak i nešto preko čega može da se pređe, ali su rastuće tenzije sa Kinom definitivno faktor koji bi mogao da dovede do nove krize. Zbog nestabilnosti u regionu, Stellantis želi da se sve manje oslanja na čipove iz Kine i Tajvana.
Stellantis troši 10 milijardi evra na čipove
Kako bi smanjio rizik od nestašice, Stellantis je potpisao ugovore o snabdevanju i sa kompanijama Infineon Technologies, NXP Semiconductors i Qualcomm, a napravljena je i baza podataka o mikročipovima sa planovima narudžbi koji se protežu godinama u budućnost.
Stellantis očekuje da će potrošiti oko 10 milijardi evra do 2030. godine za obezbeđivanje različitih vrsta poluprovodnika.
Bonus video: Vozili smo prvi ikad elektirčni Jeep, evo zašto je cela Evropa „odlepila“ za Avengerom