Ovogodišnje najveće filmske festivale obeležio je, između ostalog, povratak gotovo otpisanog kanadsko-američkog glumca Brendana Frejzera u prvu holivudsku ligu, a kruna njegovog uspeha stigla je u nedelju kada je za ulogu u filmu "Kit" osvojio Oskara za najbolju glavnu mušku rolu.
Frejzer se, kao i na svakoj dodeli do sada za taj film, zahvalio reditelju Darenu Aronofskom i scenaristi Semjuelu Hanteru, a završio je govor u suzama prisećajući se svojih početaka:
– Krenuo sam pre 30 godina. Stvari nisu bile jednostavne, ali nisam ni znao da ih cenim, sve dok nije sve stalo. Sada se osećam kao da sanjam – rekao je glumac, te se na kraju zahvalio svojim sinovima i najboljoj prijateljici, devojci Dženi Mur.
San je ponovo dosanjao nakon premijere hvaljenog filma „Kit“ na Međunarodnom filmskom festivalu u Veneciji u septembru 2022. godine. Kada se pojavio na sceni, očekujući mlak ili u najboljem slučaju osrednji aplauz, doživeo je retke šestominutne ovacije. Bio je zasut pohvalama kritičara, a mediji su počeli da se otimaju za njegove izjave.
Glumac se verovatno upravo zbog toga rasplače svaki put kad dobije novu nagradu za naslovnu ulogu u filmu o učitelju koji se očajnički bori da ga društvo, a posebno porodica potpuno ne odbace. Uloga kao da je pisana za njega, a slavni reditelj Aronofski hteo je baš Brendana Frejzera. Želeo je u filmu njegov očaj, suze, srce kakvo imaju samo oni koji su iskusili što znači biti odbačen, prezren i zaboravljen, rekao je u jednom intervjuu Aronofski, piše „Glorija.hr“.
Na pad popularnosti glumca pre 15 godina, osim pogrešnih profesionalnih izbora, uticali su i seksualno napastvovanje, očajanje zbog smrti majke Kerol Meri Frejzer za koju je bio jako vezan, problemi sa zdravljem, te ortopedski operativni zahvati koji su negativno uticali na njegovu sposobnost da izvodi vratolomije na setu… Ukratko, nije ga bilo od 2008. do 2018. godine.
Debitovao je Frejzer 1991. na velikom platnu malom ulogom u filmu „Dogfight“ čija je zvezda bio River Finiks. Trebalo je da prođe šest godina kako bi se probio – od ponuda za statiranje do kastinga za glavne uloge. Prilika koju je čekao ukazala mu se 1997. u komediji „Džordž iz džungle“. Kako je reč o parodiji mita o Tarzanu, reditelju Semu Wajsmanu trebao je neko zgodan i naizgled blesav za naslovnu ulogu. Frejzerova isklesana figura i krupne, plave oči donele su mu ulogu i postao je mamac za publiku.
Komedija je, naime, zaradila 180 miliona dolara u bioskopima, a glumac je počeo da dobija primamljivije ponude. Status zvezde u akcionim filmovima učvrstio je franšizom „Mumija“, a sjajno plesačko umeće pokazao je 1999. u jednoj sceni romantične komedije „Blast from the Past“ s Ališom Silverston u glavnoj ženskoj ulozi. Snimio je i popularan film „Put u središte Zemlje“ i kada se činilo da mu karijera može samo nastaviti da raste, 2008. se strmoglavio gotovo do dna.
Sve je počelo nizom operacija zbog povreda na setu: po uzoru na Toma Kruza, izvodio ih je, čini se, bez pomoći kaskadera. Zadesila ga je i operacija glasnih žica, pa ne čudi što je počeo sve manje da zarađuje – a to se odrazilo i na njegov brak s glumicom Afton Smit, od koje se ubrzo razveo.
Najveći problem zadao mu je, kako Frejzer tvrdi, Filip Berk, tadašnji predsednik Udruženja holivudskih stranih novinara u Los Anđelesu. Nasrnuo je 2003. na njega dok su bili na ručku, a kako je reč o neprofitnoj organizaciji koja stoji iza dodele Zlatnog globusa, Frejzer je taj seksualni napad označio kao razlog zbog kojeg je dospeo na „crnu listu“, a njegova karijera završila „u kanalu“. Zbog svih problema u kojima se našao, kako je nekoliko puta ispričao, sve je više utehu tražio u hrani, zbog ozleda je prestao da trenira i postao je neprepoznatljiv.
Počeo je da se vraća iz očaja vratak pre pet godina. Šansu je najpre dobio na televiziji, u projektima HBO-a. Nekako u isto vreme, kontaktirao ga je Daren Aronofski i ponudio ulogu života – učitelja Čarlija. Premda se i sam značajno ugojio, ogroman višak kilograma koje ima u filmu „Kit“ dodati su uz pomoć maskera i kostimografa.
U filmu tumači lik od gotovo tri stotine kilograma, a silna tuga i muka zbog odbačenosti bili su, kako su kritičari primetili, stvarni, deo njegovog bića i to je, verovatno, jedan od razloga zbog kojeg briljira u filmu.
Nakon svih nagrada i uspeha, a naročito Oskara, glumčeva priča jeste ultimativna priča o iskupljenju. I posle svega, ponovo je Brendan Frejzer junak Holivuda!
Bonus video: Oskar – kako je protekla 95. dodela? Ivan Aranđelović i Kosta Peševski