Foto:Volkswagen

Svaki Volkswagenov automobil ima svoju priču, ali nemaju svi takav istorijski značaj kao Volkswagen Fridolin. Originalno nazvan Type 147 Kleinlieferwagen, ovaj model čudnog oblika koji bi se mogao klasifikovati kao nešto između karavana i kombija postao je redak kolekcionarski primerak. Međutim, pre negde pola veka bio je čest prizor na nemačkim i švajcarskim ulicama – bio je to znak da dolazi pošta.

Početkom 1960-ih, Nemačka Pošta upitala je Volkswagen da li su u mogućnosti da kreiraju unikatno vozilo za transport pisama i paketa. Pre toga, bili su zainteresovani za Goggomobil, minijaturni SUV koji je bio veoma popularan u to vreme, ali nakon test vožnji odlučili su da pronađu veću, pouzdaniju i efikasniju alternativu.

Foto:Volkswagen

Pošta je Volkswagenu dala listu specifičnih dimenzija i karakteristika za njihovo oficijalno vozilo. Podrazumevao se veliki teretni prostor, nosivost od najmanje 375 kilograma, i dvoje kliznih vrata kako bi se omogućio lakši pristup.

Foto:Volkswagen

Kako bi ispunio njihova očekivanja, Volkswagen je napravio prototip po meri za koji su koristili delove iz njihovih tadašnjih modela koje je pokretao agregat sa vazdušnim hlađenjem. Primera radi, motor i menjač su preuzeti iz Bube, šasija je pozajmljena od modela Karmann Ghia, zadnji delovi karoserije od Type 2 Microbusa, a prednja svetla i izgled haube od modela Type 3 Notchback.

Nemačka Pošta bila je zadovoljna sa prototipom koji su testirali, pa je serijska proizvodnja započela 1964. Više od 6.000 primeraka je napravljeno do 1974. godine kada je obustavljena proizvodnja. Pošto su bili impresionirani vozilom, i Pošta Švajcarske je naručila nešto preko 1.000 primeraka za sopstvenu upotrebu, ali ne bez određenih modifikacija. Švajcarska verzija Fridolina imala je drugačiji enterijer, dodatne prozore, veći motor kao i prednje disk kočnice.

Foto:Volkswagen

Poštanska vozila često prelaze veliki broj kilometara i to po ne baš najboljim putevima, često se na njih gleda kao da nisu vrednja pažnje i uglavnom završe na otpadu. Što se Fridolina tiče, on je doživeo sličnu sudbinu, pa trenutno postoji manje od 200 primeraka koji su u voznom stanju. Međutim, upravo ova činjenica je ovo poštansko vozilo pretvorila u pravi kolekcionarski dragulj. Svega nekoliko Fridolina je trenutno dostupno na oglasima, ali cena dostiže i 40 hiljada evra.

Bonus video: Trotočkaš iz serije „Mućke“

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram