Nedostatak potražnje uticao je na Ford da donese odluku da iz SUV modela Kuga u potpunosti izbaci dizel agregate, a jedini njihov putnički automobil koji je i dalje dostupan sa ovom vrstom pogona je Focus. Sa druge strane, Ford Kuga hibrid ostaje najprodavaniji krosover u Evropi sa ovim pogonom, a kako nudi domet preko 1.000 km u Fordu su lako doneli ovu odluku.
Kako tvrde čelnici Forda, potražnja je mnogo veća za benzinskim i hibridnim pogonskim sistemima, jer je svega 10% prodatih modela Kuga pokretao dizelski motor.
Kuga je drugi model Forda koji je ostao bez dizela poslednjih godina, jer je i Fiesta za dizelskim agregatom izbačena iz ponude 2020. Kuga je u svojoj ponudi imala dva dizel agregata, zapremine od 1,5 i 2 litre, sa snagom do 190 KS. Kao pravu zamenu za ove motore, Ford nudi hibridnu i plug-in hibridnu verziju koje su zasnovane na 1,5-litarskom EcoBoost benzinskom motoru.
Ova promena znači da je trenutno jedini dostupan Fordov putnički automobil sa dizel agregatom Focus, dok Fiesta, Ecosport, Puma, Kuga, Mondeo, S-Max i Galaxy koriste benzinske ili hibridne pogonske jedinice.
Drugi proizvođači su takođe izbacili dizele iz ponude. Seat je eliminisao ovu vrstu motora kod modela Ibiza i Arona prošle godine, dok je Volvo povukao dizelske XC40 i S90.
Ovakva odluka Forda uopšte ne čudi, jer su automobili sa baterijama postali prodavaniji na evropskom tržištu od dizela. Redizajnirani Ford Focus i dalje nudi dizel, ali će se sa novom generacijom koja stiže za par godina i ovo promeniti.
Bonus video: Koliko često gledate u retrovizor dok vozite na auto-putu?
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: