Kandidat liste "Srbija protiv nasilja" za gradonačelnika Beograda Vladimir Obradović je rekao da se saobraćajne gužve u glavnom gradu mogu rešiti izgradnjom metroa, te da će, ako dodju na vlast, problem parkiranja rešiti u nekoliko etapa. On je za Demostat naveo da je Skupština grada Beograda još 2012. jednoglasno izglasala projekat metroa koji su projektovali stručnjaci, ali da je, kako je kazao, vlast Srpske napredne stranke (SNS) od toga odustala.
“Da SNS vlast nije odustala od tog projekta, mi bismo se danas već vozili prvom linijom metroa i građani bi za desetak minuta stizali sa jednog kraja grada na drugi“, kazao je on.
Rekao je da će, ukoliko dobiju vlast, za šest meseci biti revidiran projekat metroa, tako da, kako je dodao, “povezuje ljude, a ne livade”, te da će se odmah nakon toga krenuti u izgradnju prve linije.
Naveo da je deo rešenja za saobraćajne gužve i nabavka novih vozila za gradski prevoz, budući da, kako je kazao, SNS vlast deset godina nije kupila nijedan tramvaj ili trolejbus. Obećao je i da će biti nabavljene i nove garniture za Beovoz, te da će i to biti jedan od prioritetnih zadataka za novu gradsku vlast.
Radiće se, kako je kazao, i na izgradnji jednog mosta u centru grada i jednog železničkog mosta za potrebe Beovoza, na proširenju ključnih saobraćajnica kao što je Smederevski put, rekonstrukciji nekih, poput Zrenjaniskog puta, te proširenju tramvajske mreže.
On je naveo da je vazduh u Beogradu „ovih dana veoma zagađen“, te da se na 17 od 30 mernih mesta u gradu pokazala zagađenost, a na tri mesta, kako je kazao, da je jako zagađen. Rekao je da „dobar deo“ zagađenja dolazi od sagorevanja uglja i da je potrebno izvršiti vanrednu ekspertsku proveru filtera u TENT-u, te da će gradska vlast subvencionisati građane da zamene individualna ložišta.
Istakao je i da će prioritet, ukoliko ta lista dođe na vlast, biti nabavka prečišćivača vazduha za sve predškolske ustanove, škole i zdravstvene ustanove. Rekao je i da je prethodna vlast potpuno betonirala Beograd, te da će sada biti prioritet da, „pored belog, postane i zeleni grad“.
Kazao je da je problem parkiranja veoma veliki, i da će se, ako dođu na vlast, rešiti u nekoliko etapa. Najpre, kako je naveo, „neophodno je graditi vertikalne garaže, brze montažne garaže“, koje se mogu postaviti u kratkom vremenskom roku i dati brza poboljšanja.
“Paralelno s tim, potrebno je planirati i graditi podzemne garaže koja daju velika sistemska rešenja i za čiju izgradnju je potrebno oko tri godine”, rekao je on.
Obradović smatara da je, kada je reč o najnaseljenijim delovima grada, gde je najveći problem sa parkingom, neophodno uvesti novu “boju” za parkiranje, odnosno da parkiranje bude dozvoljeno samo građanima koji tu žive, od 17.00 do 8.00.
Prema njegovim rečima, politika liste „Srbija protiv nasilja“ je besplatan vrtić za svako dete u Beogradu, a potrebno je izgraditi i nove, a voditi računa i o rekonstrukciji postojećih.
Kazao je da je neophodno izgraditi i škole i to u naselju Stepa Stepanović, dve u Mirijevu, školu u naselju Veljko Vlahović, tri škole na Novom Beogradu, rekonstruisati školu u Vinči, na levoj obali Dunava izgraditi gimnaziju, koja je potrebna i Batajnici.
Ocenio je da je javni gradski prevoz u Beogradu „veoma loš“, te da, kako je kazao, građani kada krenu na posao, ne znaju da li će vozilo doći, u koje vreme i da li će moći uopšte da uđu.
Zato je, kako je kazao, neophodno, i to će biti prioritet posle 17. decembra, da se „pod hitno“ nabave nova vozila – tramvaji, trolejbusi i autobusi.
“Mi ćemo se strateški opredeliti za autobuse na vodonik, koji uopšte ne zagađuju životnu sredinu”, rekao je Obradović.