Objavljeni su preliminarni rezultati istrage o neobičnoj saobraćajnoj nesreći sa Teslom u kojoj su poginule dve osobe, a o čemu smo nedavno pisali. Konačne rezultate ne treba očekivati pre sledeće godine, ali preliminarni pokazuju da autopilot nije bio aktiviran.
Prošli mesec brojni svetski mediji preneli su informacije o saobraćajnoj nesreći sa Teslinim Modelom S, u kojoj su poginule dve osobe. Prve informacije koje je objavila policija bile su da na prednjem sedištu vozila nije bilo vozača, pa su automatski zaključili kako je automobilom najverovatnije upravljao autopilot. Tome je u prilog išla i izjava supruge jednog od tragično preminulih muškaraca – ona je rekla da se njim čula nedugo pre nesreće i da joj je rekao da idu da testiraju autopilot, piše zimo.dnevnik.hr.
Ipak, ubrzo posle toga javio se i Ilon Mask, koji je rekao da, prema njihovim podacima, taj automobil nije imao aktiviran autopilot. Takođe, mnogi su ukazivali na Tesline sigurnosne opcije koje bi trebalo da spreče da vozači u potpunosti prepuste volan kompjuteru i sednu na zadnje ili suvozačevo mesto, što je test Consumer Reportsa opovrgnuo i pokazao da je ipak moguće prevariti autopilot i sesti na bilo koje sedište dok kompjuter upravlja vozilom.
Naravno, tako nešto je zabranjeno pa i iz Tesle stalno naglašavaju kako je autopilot samo asistent u vožnji kom se nikada ne sme u potpunosti poveriti upravljanje bez nadzora i da ruke vozača uvek moraju da budu na volanu.
Šta se tačno desilo te noći kada je Model S velikom brzinom izleteo sa puta, i dalje nije poznato, a problem je što se nakon izletanja automobil zapalio, pri čemu je izgoreo i kontrolni modul u kom se nalaze važni podaci koji bi verovatno rasvetlili misteriju.
Ali, i bez tih podataka američki Odbor za bezbednost u saobraćaju sproveo je istragu vezanu za nesreću, a preliminarni podaci koje su nedavno objavili pokazuju da je, čini se, vozač ipak sedeo na prednjem sedištu. Istraga se bazira na snimcima sa kamera na kojima je vidljivo da jedna osoba ulazi na mesto vozača, a druga na mesto suvozača, nakon čega automobil kreće.
Takođe, istražitelji su na Modelu S na istom putu pokušali da aktiviraju autopilot, ali nisu uspeli, već je na toj deonici moguće aktivirati samo opciju Cruise Control. Ovo se dovodi u vezu sa opcijom da autopliot može da radi samo tamo gde su vidno obeležene saobraćajne trake.
To su preliminarni rezultati istrage, a istražitelji će se pokušati da dođu i do podataka sa uništenog kontrolnog modula, pa konačne rezultate istrage ne treba očekivati ove godine.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: