Najavljene promene koje se tiču poreza na korišćenje automobila najveće benefite donele su vlasnicima, ali i potencijalnim kupcima modela od 10 do 20 godina starosti sa motorima preko 3.000 kubika. Ukoliko ste i sami počeli da razmišljate o kupovini jednog ovakvog automobila, u ovom tekstu donosimo nekoliko predloga ozbiljnih mašina sa početka ovog veka čija će registracija od 1. januara biti 65% jeftinija, a koji su dostupni na domaćim oglasima polovnih automobila.
Ostvarenje dečačkog sna nikada nije bilo jeftinije. Poznati luksuzni modeli nemačke premijum trojke, ali i još neki drugi ekskluzivni automobili stari od 10 do 20 godina, sa ozbiljnim pogonskim jedinicama već neko vreme imaju nešto nižu cenu na oglasima, pre svega zbog skupe registracije.
Tako se na domaćim oglasima mogu naći primerci i te kako luksuznih, premijum modela sa V6, V8 ili V10 motorima čije cene startuju od oko 2.000, 3.000 evra pa naviše. Uzmimo u obzir da danas za ovaj novac jedva da može da se kupi pristojan mali gradski automobil.
Ipak, najavljeno sniženje poreza na korišćenje koje će za automobile sa motorima velike kubikaže od 1. januara umesto 146.382 iznositi 85.389 dinara, navelo je mnoge od nas, prave ljubitelje automobila da ostavimo razum sa strane, pratimo srce, i počnemo da razmišljamo o kupovini jednog ovakvog automobila.
Pošto ipak živimo u Srbiji, ne treba se previše zanositi i zaboraviti na finansijske mogućnosti većine kupaca polovnih automobila, pa ćemo se fokusirati na automobile sa cenom do najviše 7.500 evra.
Volkswagen Touareg 5.0 V10 – 2005. godište
Na domaćim oglasima prisutan je značajan broj primeraka već sada legendarnog SUV-a kompanije iz Volfsburga.
Cene kreću od 2.650 evra, ali bismo izdvojili jedan primerak sa petolitarskim V10 dizelom i 313 KS koji košta 5.000 evra. Radi se o najvišem mogućem paketu opreme, sa kožnim sedištima, vazdušnim oslanjanjem, šiberom, itd. Primera radi, za aktuelni Touareg u najvišem paketu opreme potrebno je izdvojiti preko 90.000 evra. Eto primera kako povoljnije uživati u vrhunskom luksuzu.
Mercedes-Benz CLS, 2005-2008.
Kada se CLS prvi put pojavio na tržištu, svi smo bili impresionirani idejom nemačkih dizajnera da stvore kupe-limuzinu. Tada je izgledao odlično na posteru, a čak i danas, 16 godina od premijere, izgleda vrlo moderno i privlačno.
Cene se na domaćim oglasima sada kreću od 5.000 do 7.000 evra, u zavisnosti od kilometraže i stanja, ali i za današnje uslove CLS poseduje ozbiljne performanse i vrhunsku opremu.
Osim CLS modela, na oglasima se u predloženom cenovnom rangu mogu naći i mnogo manje egzotični, ali kod nas vrlo popularni Mercedesi, poput E-Klasse, starih između 10 i 20 godina, sa motorima preko 3.000 cm3, a koji su bili neisplativi zbog velike cene registracije i čiji su se vlasnici godinama unazad najviše bunili zbog poreza na luksuz.
BMW Serije 7 (E65) 4.4 V8, 2003.
Luksuzna krstarica bavarske kompanije sa oznakom E65 proizvodila se od 2001. do 2008. godine i tada je predstavljala ono najbolje što BMW ima da ponudi.
Sada je već za 4.000 evra moguće pronaći punoletnu verziju 745i sa 4,4-litarskim V8 agregatom koji razvija 333 KS, a neki nešto mlađi primerci koštaju i do 7.500 evra. Da, ovo možda jeste najružnija Serija 7 ikada, i potrošnja možda jeste ogromna, ali će se to amortizovati na jeftinijoj registraciji, a i ne treba propustiti priliku da se vozite kao direktor.
Nissan Murano 3.5 V6, 2004-2006.
Ovo je model koji je bio namenjen za američko tržište, ali se jedno vreme prodavao u Evropi, pa ne čudi da i danas ima polovnih primeraka iz tog doba. O tome da je kreiran za SAD i Kanadu svedoči njegov benzinski V6 agregat od 3,5 litara sa 245 KS.
Da, možda bi dizel bio bolja opcija, ali performantni i pouzdani japanski SUV sa V6 motorom po ceni od 2.000 do 4.000 evra zvuči kao sedmica na lotou. Još ako se uzme u obzir vrlo zanimljiv dizajn ovog modela, koji je u skladu sa modernim automobilima, čini se kao vrlo razumna kupovina sada kada su najavljene značajno manje cene registracije.
Ono što treba uzeti u obzir jeste da ovi automobili verovatno neće još dugo biti povoljni upravo zbog veće potražnje koja će uslediti.
Takođe, ne treba zaboraviti ni to da sa motorima starije konstrukcije ovi automobili svakako zagađuju više od svojih mlađih izdanaka, a usled ogromne kubikaže troše i puno goriva. Poređenja radi, emisija CO2 kod Merceceds-Benz E-Klasse iz 2005. godine sa V6 dizel motorom iznosi do 247 g/km, dok u slučaju mlađe E-Klasse iz 2013. godine iznosi do 154 g/km.
Bonus video: Pogledajte naš video test nove Opel Mokke
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: