Boje automobila, boja, auto, automobil, Renault, Reno
Foto: Renault

Jarke boje ne stoje svim automobilima, a vrlo lako mogu i da snize vrednost vozila prilikom kasnije prodaje. U nekim ekstremnim slučajevima, automobil preupadljive može samo zbog toga dugo da stoji na oglasima. Boja automobila ima važan uticaj na cenu, pa bi trebalo povesti računa o izboru. Nemačka platforma za prodaju automobila Mobile.de sprovela je veliko istraživanje i, verujte, izbor boje može da vas košta…

Uvek imajte na umu da boja mora da odgovara klasi automobila, odnosno nekom proseku – ako želite dobro da prodate polovno vozilo.

Možda ste u naletu nežnosti odlučili da kupite ljubičasti automobil ili želite da ga uparite s trenerkom iste boje, ali, ako želite što bolje da prodate polovno vozilo, bežite od te boje kao od veganskog restorana ako ste mesojed (ili obrnuto).

Na automobilu u ljubičastoj boji ćete izgubiti oko 27,2% od prosečne cene vozila, na srebrnoj 25%, zlatnoj 23,1%, crvenoj 11,5 %, plavoj 9,8% i zelenoj 1,3 odsto.

Foto:Porsche

Možda je crvena odličan izbor za Ferrari, ali  ako kupujete poslovnu limuzinu, poput Volkswagen Passata ili BMW-a serije 5, ta je boja neprikladna, odnosno doneće vam glavobolje pri prodaji, kažu u Mobile.de, a prenosi revija HAK.

Nećete pogrešiti ako kupite narandžasto vozilo (sve, naravno, zavisi od klase) jer ona donosi 5,4 posto višu cenu od proseka pri prodaji vozila. Još bolji izbor su: bela s 5,9%, crna s 9,5%, siva s 9,7% i žuta s 13,3 odsto. Mobile.de je primetio da se se isti automobili sa živopisnijim bojama mnogo manje pregledaju na internet oglasima nego oni s neutralnijim bojama, poput sive ili crne.

Uvek imajte na umu da boja mora da odgovara klasi automobila, odnosno nekom proseku – ako želite dobro da prodate polovno vozilo. Izbegavajte i trendi boje, koje su u modi neko vreme, ali brzo će postati trn u oku…

Bonus video: Bizarni festival uništavanja automobila

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram