Stigli smo do samog kraja ove godine, ali su isto tako i neki automobili doživeli svoj kraj tokom 2021. Ova godina je donela dosta neizvesnosti u automobilskoj industriji, pre svega zbog pandemije i nedostatka mikročipova, a neki modeli su platili ceh tome.
Neki automobili će nam nedostajati, drugi neće, ali činjenica je da modeli dolaze i odlaze. Bilo je i nekih iznenađenja, a ubrzana elektrifikacija ne znači da će i neki električni automobili biti sa nama i u budućnosti.
Napustili su nas automobili različitih segmenata sa svih strana sveta, a mi smo izdvojili nekoliko modela koji su bili popularni na našem tržištu. Pored toga, tu je i par sportskih modela za kojima ćemo žaliti.
Ipak, dobra vest je i da nam se vraćaju neki automobili kao što su Ford Bronco i Nissan Z.
Ipak, pažnju ćemo posvetiti modelima od kojih se opraštamo, i čiji je kraj proizvodnje zvanično objavljen. Da li će neki od njih dobiti naslednika za par godina, ili će njihovo ime vaskrsnuti u nekom novom električnom automobilu, ostaje da vidimo.
Mazda CX-3
Jedan od veoma popularnih krosovera na našem tržištu došao je do kraja životnog ciklusa, jer je proizvodnja ovog modela za evropsko tržište obustavljena tokom ovog meseca.
Kada se pogleda gama Mazde, izbacivanje modela CX-3 iz ponude i nije neko iznenađenje, jer je dostupan i CX-30 sličnih gabarita koji je noviji, a nije značajno skuplji.
Mercedes AMG-GT Coupe/Cabrio
Nemački sportski kupe koji nas je oduševio svojim izgledom, zvukom, i performansama ide u penziju. Svi primerci proizvedeni do kraja ove godine će biti isporučeni kupcima koji su već na listi čekanja, a na njegovo mesto dolazi nešto luksuzniji Mercedes SL.
I dalje se ne zna da li će AMG-GT dobiti naslednika, mada je to logično jer finansijski ima više smisla da se troškovi rasporede na proizvodnju dva modela. Prema nedavnim izveštajima, Mercedes će navodno dodatno smanjiti ponudu svojih automobila sa dvoje vrata jer će C-Klasa i E-Klasa u kupe i kabrio izdanju biti spojeni u jedan model – CLE.
Ford Mondeo
Tužna vest za sve ljubitelje Forda, a posebno klasičnih limuzina, objavljena je ove godine, a to je kraj proizvodnje modela Mondeo. To je bio prvi Fordov globalni model, a u prodaji je od 1993. godine, dok je trenutno aktulena peta generacija.
Razlog se krije u sve većoj popularnosti SUV modela, ali i u slaboj prodaji Mondea. Tako je Ford na britanskom tržištu 2001. godine prodao 86.500 primeraka ovog sedana, a prošle godine samo 2.400.
Porsche Macan Turbo
Najprodavaniji Porsche ostao je bez najsnažnije verzije sa oznakom Turbo. Najjača verzija u gami Macana će biti GTS koja ima turbo punjač ali ne i Turbo u nazivu, što je poprilična ironija, jer električni Taycan bez turbo punjača ima verziju sa oznakom Turbo.
Ipak, više se može reći da su jedino nomenklaturna pravila nastradala ove godine u Porscheu, jer je GTS verzija pojačana na 440 KS pa će imati slične performanse kao i odlazeći Turbo.
Lotus Elise, Exige i Evora
Tri Lotusova modela odlaze u istoriju kao neki od najboljih sportskih automobila ikada. Tokom 26 godina proizvedeno je 51.738 primeraka ova tri kupea.
Britanska kompanija ima ozbiljne planove, jer naslednik ova tri sportska automobila stiže na tržište sledeće godine, a radi se o modelu Emira. Pored toga, tokom 2022. očekuje se i Evija, prvi potpuno električni hiperautomobil ovog brenda.
Polestar 1
Na listi se nalazi i jedan automobil čiji odlazak i nećemo žaliti. Prvi model Polestara od kada se ovaj brend odvojio od kompanije Volvo je sportski kupe težak čak 2 i po tone.
Razlog se krije u turbo-punjenom dvolitarskom motoru koji ima i kompresor, a još nekoliko stotina kilograma dodalo je i baterijsko pakovanje od 32 kWh. Proizvedeno je ukupno 1.500 primeraka, a početna cena je bila 155.000 dolara.
BMW i3
Prvi električni automobil bavarske kompanije bio je zanimljiv gradski automobil, a opciono je imao i mali benzinski motor u gepeku koji je služio za nešto veći domet u slučaju prazne baterije.
Kao i BMW i8, i ovaj model nas napušta, a BMW već ima neke dosta modernije i praktičnije električne automobile kao što je na primer iX koji smo nedavno testirali.
Mercedes S-Klasse Coupe/Cabrio
Simbol nemačkog luksuza, Mercedes S-Klasse, od ove godine ima samo limuzinsku verziju, jer su kupe i kabriolet penzionisani.
Za sve one koje vole maksimalan komfor i luksuz u vožnji, ali u nešto kompaktnijem sportskom obliku, sada je tu novi Mercedes SL.
Bonus video: Da li koristite pametne semafore u Beogradu?
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare