Prema poslednjem istraživanju koje je sprovedeno na 1.307 vozila, plug-in hibridi imaju emisiju od 110 grama CO2/km, što znači da zagađuju gotovo isto kao pojedini benzinci.
Plug-in hibridni automobili koriste kombinaciju motora sa unutrašnjim sagorevanjem i električnog pogona, a njihova specifičnost je u tome što vozači sami biraju da li će napuniti baterije i voziti na struju ili će ipak najveći deo vremena koristiti benzin ili dizel kao gorivo.
Upravo ovde se krije jedan od problema plug-in hibrida, a istraživanje u Danskoj pokazuje da su vozači koji su dobili subvencije od države za kupovinu ekološki prihvatljivijeg automobila ipak nemarni i više koriste motor sa unutrašnjim sagorevanjem. U većini evropskih država, dodeljuju se subvencije za plug-in hibride koji prema fabričkim specifikacijama imaju emisiju manju od 50 grama CO2/km. Sprovedena analiza na 1.307 vozila u Danskoj pokazala je da oni u stvarnom svetu ispuštaju 110 grama CO2/km, što je više nego dvostruko više od granične vrednosti.
Kako piše Revija HAK, pojedini plug-in hibridi u realnosti imaju potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova poput sličnog benzinskog ili dizelskog automobila, ali ipak pojedini vozači redovno pune bateriju i ostvaruju bolju efikasnost. Međutim, ovo istraživanje pokazalo je da mnogi kupci jednostavno kupuju plug-in hibride zbog državnih subvencija, a ne zbog životne sredine. Korišćenjem ovog tipa automobila na konvencionalan način, bez punjenja baterije, vozači u potpunosti poništavaju njegovu svrhu.
Bonus video: Vozili smo najmanji i najjeftiniji električni Mercedes – EQA
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare