Poverenje u medije u Srbiji je najniže u Evropi i iznosi 20 odsto, izjavila je danas profesorka beogradskog Fakulteta političkih nauka Snježana Milivojević, govoreći o rezultatima istraživanja “Vesti u digitalnom okruženju”.
Uz konstataciju da Srbija i prema drugim istraživanjima ima publiku koja je vrlo kritična prema medijima, Milivojević je navela da se ljudi mnogo više brinu zbog neistina koje iznose predstavnici partija i državni zvaničnici, nego zbog laži koje nalaze na društvenim mrežama ili u medijima.
Postoje vrlo jasne generacijske razlike u pristupu i korišćenju medija, rekla je Milivojević i iznela podatak da tradicionalne medije uopšte ne prati oko 20 odsto onlajn publike.
Među korisnicima i onlajn i tradicionalnih medija, 15 odsto je više onih kojima su onlajn glavni, što znači da trećina publike tranzitira u digitalno okruženje, izjavila je Milivojević.
Što se tiče onih koji se dominantno informišu na internetu, glavni izvori vesti su društvene mreže, sajtovi informativnih medija i televizija. Za 90 odsto korisnika interneta, mobilni telefon je glavni uređaj za dolazak do vesti.
U opštoj populaciji to je oko 76 odsto, što znači da koliko ljudi koristi TV, toliko koristi i mobilni telefon da bi se informisalo, rekla je Milivojević.
Ona je navela da je istraživanje rađeno u julu, kada je broj ljudi koji aktivno izbegavaju vesti porastao na 50 odsto. Polovini je bilo dosta, pokazivali su informativni zamor i nezadovoljstvo kvalitetom vesti, izjavila je Milivojević.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: