Kašnjenje autobusa, neodgovarajući red vožnje, vozila koja su leti bez klime a zimi bez grejanja, konstante gužve – sve su to primedbe koje Beograđani imaju na rad gradskog prevoza. Čini se da problema ima na svakoj liniji, bez izuzetaka. Ipak, linija broj 50 izaziva najveće nezadovoljstvo kod putnika. Upravo ta linija, koja spaja Konjarnik i Banovo brdo, je u anketi našeg portala proglašena za najgoru.

U anketi koju smo sproveli na društvenim mrežama učestvovalo je više od 200 korisnika javnog prevoza, a naše pitanje bilo je konkretno – koja je najgora autobuska linija u Beogradu.

Foto: Dragan Mujan/Nova.rs

Od Ustaničke do Banovog brda može da se sitgne linijom 50. Upravo na nju se požalio najviše ispitanika.

Jedan od njih je Dejan Georgijev, kojem smeta higijena drugih putnika.

“Broj 50, jamačno! Ako se čak i desi da naiđe, pa još ako većim čudom uspete da uđete, patnja tek počinje! Deluje da je putnicima na toj liniji najstrože zabranjeno kupanje, a pokušaj otvaranja prozora vodi u neminovni sukob za koji je Izrael/Gaza smejurija”, iskren je on.

Kako su se i drugi putnici požalili, autobusi na ovoj liniji su mali, odnosno u njima nema dovoljno mesta, što svakako utiče na to da je u ovim autobusima, čija je ruta poprilično duga, uvek gužva.

„Uvek mali autobus, puno krivina, lako se ‘zaglave’ u saobraćaju, pa idu na pola sata po tri odjednom“, kaže Mirjana Gajić.

Da je linija 707, koja saobraća od Zelenog venca do Zemun Polja, takođe izuzetno problematična, smatra više građane koji njome moraju da se voze.

Snežana Marković kaže da je doživljavala da ovu liniju čeka i duže od pola sata.

PROČITAJTE JOŠ

“I to je radnim danima. Da ne pričam o vikendu”, kaže ona.

Slično je iskustvo i Nataše Antić Antonijević.

“Ubedljivo najgore linije su 704 i 707. Ima malo polazaka i oni se preskaču”, kaže ova Beograđanka.

Foto: Milan Vukelić/Nova.rs

Inače, upravo se autobus na liniji 704 zapalio 27. oktobra na Brankovom mostu.

Do Zemun Polja, sa početne stanice na Bloku 70A, saobraća 708.

FOTO TANJUG/ BEOINFO/ bs

“On uredno, već decenijama, preskače polaske u bilo koje doba dana”, požalila se Aleksandra Karanović.

Linija 95, koja saobraća od novobeogradskog Bloka 45 do Borče, takođe ne ispunjava očekivanja korisnika. Tako se na nju požalila Žana Golubović. Ona kaže da je problem u malom broju autobusa. Zbog toga su na ovim linijama često nesnosne gužve.

Ko putuje od Bloka 44 do Surčina, verovatno se vozi autobusom broj 602. Upravo za tu liniju Stojan Stojanović kaže da retko saobraća.

GSP-Beograd-autobus-gradski-prevoz-gradsko-saobracajno-preduzece-BusPlus-Kentkart-naplata-karata-Shutterstock-Alex-Linch

“Radnim danom ide na 30 minuta, a vikendom na 60”, kaže ovaj Beograđanin.

Stevan Stojanović se požalio na tri linije.

“74 (Bežanijska kosa – Mirijevo 3, prim. aut) i 25P (Mirijevo 4 – Kumodraž) se vikendom čekaju između 45 I 60 minuta. Radnim danima pola sata. A ni linije 26 (Dorćol/Dunavska – Braće Jerković) takođe nema dugo”, kaže on.

Foto: Beoinfo

Od Zvezdare do Novog bežanijskog groblja vozi linija 65, a Miodrag Jevtić kaže da taj autobus čeka i po 20 minuta.

Putnici nisu zadovoljni ni autobusom 83, koji saobraća od Crvenog krsta do Zemuna u Bačkoj.

“Ujutru i uveče ide na 15 do 20 minuta, a preko dana na 30 do 45. Jedna linija 83 ide na dve linije 78 (Banjica 2 – Zemun Novi grad,). Pre naiđe 78 nego 83. Par puta prođe prazna i ide na početnu ili poslednju stanicu, a ne naiđe zamena za nju”, kaže Dušan Maslaković.

Dragana Đorđević požalila se da se u autobusu 511 često oseća miris nafte. Inače, ruta ovog autobusa je od Beograda na vodi do Sremčice.

Foto: Beoinfo

Takođe, Mikica Milojić Gvozdić kaže da su ovi autobusi prljavi, u stanju raspadanja i da se brzo kvare

Vlada Isailović nema pozitivno iskustvo sa dve linije. U pitanju su 85, koja ide od Banovog brda do Borče i 89, koja ide od Vidikovca do novobeogradskog Bloka 72. On kaže da ovi autobusi toliko često kasne, da mu ponekad, dok čeka prevoz, padne na pamet da su ove dve linije nenajavljeno ukinute.

Od železničke stanice Pančevački most do Miljakovca saobraćaja auobus broj 48. Dragica Stanković, koja se njim vozi, ipak ima primedbe. Kako kaže, nekad čeka autobus više od pola sata, a onda dođe pet vozila odjednom. Takođe, primetila je da vozači koji se nađu u ovom nizu autobusa ponekad ne zaustavljaju vozilo na stanici, već samo idu do poslednjeg stajališta. Naravno, putnike prima prvi autobus, a u njemu se onda napravi ogromna gužva. Dragica je primetila da ovi autobusi voze regularno jedino kada ih voze strani državljani.

gradski prevoz
Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Postoje i oni Beograđani koji smatraju da je kompletan sistem gradskog prevoza u velikom problemu. Tako upitana koja je najgora autobuska linija, Maja Matić kaže da je to svaka linija, na svoj način.

Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

“Bolje pitanje je koja je dobra”, kaže Igor Cvetković.

Svetlana Novaković smatra da su “sve linije katastrofa”.

životni vek
Foto: Dragan Mujan/Nova.rs

A kako je vozačima?

Vladimir Savković kaže da ipak treba razmisliti i o svemu što trpe vozači gradskog prevoza,

“Loših linija ima mnogo, ali da li se neko pita kako je vozaču koji sedne u onu kršinu od žutog ‘MAN-a’ i mora bezbedno da preveze građane moleći boga da nešto ne popusti na busu? Naravno da ne, jer vozači nisu bitni ni građanima ni di direkciji, čast izuzecima. Gledao sam svojim očima kada je puklo crevo hladnjaka na ‘Solarisu’ pred Brankov most, putnici napali vozača kako neće da vozi. To je teror nad vozačima, treba im dati 300.000 platu za taj krvavi posao što rade”, ispričao je Vladimir.

BONUS VIDEO Zapaljen autobus na Brankovom mostu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare