Autobus gradskog prevoza u Beogradu na liniji danas se 704 iznenada pretvorio u buktinju i izgoreo nasred Brankovog mosta. Ovo je samo najnoviji u nizu primera kada su Beograđanima životi visili o koncu dok su se vozili gradskim prevozom. Nije ni čudo kada znamo da su pojedina vozila gradskog prevoza koja možemo da zateknemo na ulicama stara i po dve decenije.

Ne prođe puno vremena, a u medijima osvane vest o nekom autobusu koji gori. I sredinom septembra buktao je autobus u Beogradu, a bilo je i slučajeva, poput onog na Zvezdari – kada je vozač požar ugasio pre dolaska vatrogasaca.

Foto: Čitateljka Nova.rs

Gradski autobus goreo je i početkom septembra i to na Avali. U maju ove goine kod Rušnja na Ibarskoj magistrali izgoreo je ceo autobus.

Pratktično, svake nedelje se zapali neki autobus.

Da ne zaboravimo ni prmer sa Karaburme od pre dve godine, kada se autobus u garaži, koji je bio parkiran – samozapalio.

Šta kažu građani? 

„Treba oni narodu da plaćaju da se voze u autobusima, a ne narod njima. Šta će im kontrolori, bolje neka kontorilšu ispravnost autobusa“, glasio je jedan od komentara na društvenim mrežama.

Foto: Vladislav Mitić/Nova.rs

„Eto u kakvim autobusima vozite decu u školu. U normalnim zemljama 50 odsto naših autobusa ne bi prošlo tehnički pregled“, glasio je još jedan od komentara.

Jovanović: Katastrofalno stanje vozila u GSP, vlast direktno odgovorna

Nikola Jovanović Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

„Dva teška incidenta sa autobusima GSP-a u Beogradu ukazuju na sistemske probleme i nikako se ne mogu smatrati izolovanim incidentima, izjavio je Nikola Jovanović, direktor Centra za lokalnu samoupravu, u vezi sa sinoćnim izletanjem vozila na okretnici na Zvezdari i jutrošnjem samozapaljivanju autobusa na Brankovom mostu.

Dodaje da mesecima i godinama upozorava na loše stanje vozila u GSP Beograd, pre svega na kupovinu nekvalitetnih kineskih i turskih autobusa, ali i na loše održavanje.

PROČITAJTE JOŠ

„Incident od sinoć u kome je učestvovao gasni „BMC“ autobus mogao se završiti mnogo većom katastrofom i izgledno je da je greška do vozila, dok jutrošnja buktinja na Brankovom mostu govori više od svake reči, dodao je direktor CLS-a. Apelujem na gradsku vlast da više ne dogovara direktnom pogodbom kupovinu vozila sumnjivih marki i tehnologija, već da u interesu Beograđana omogući nabavku najboljih i najbezbednijih vozila“, zaključio je Jovanović.

Na ulicama autobusi iz 2003. godine

Dve decenije stari autobusi, poklon iz Japana, čuveni upadljivo žuti i danas se mogu povremeno na ulicama Beograda.

Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

O njihovoj ispravnosti se u proteklim godinama mnogo pričalo, čak se pregovaralo i o povlačenju sa ulica, ali se to očigledno nije dogodilo.

Da nam je ovo jedini problem…

Osim sve češćiih požara u autobusima, vozila koja koriste građani dvomilionske metropole imaju i druge probleme.

Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

U junu prošle godine, autobus na liniji 83, je zbog kvara na kočnicama udario u drvo i parkiran automobil.

Tada je udaren i jedan motociklista na pešačkom, a kako su mediji preneli, putnici su vrištali.

Autobus kojem su otkazale kočnice bio je star 17 godina.

U Sekretarijatu za javni prevoz pokušali smo da saznamo koje će korake preduzeti nakon jutrošnjeg incidenta, ali do objavljivanja ovog teksta nismo uspeli da dobijemo odgovor.

Pamtimo i slučaj kada je pre dve godine autobus na liniji 45 uleteo u park u Zemunu, među povređenima je bilo i dece. Ta nesreća ukazala je i na problem nedostatka vozača u gradskom prevozu, pošto je za volanom bio penzioner star 72 godine.

****

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare