Oglas
Dokaz da umetnost i automobili idu ruku pod ruku je i ova priča o Veri i njenoj sportskoj Toyoti MR2. Automobil je više od 10 godina stajao zapušten u jednom ambaru u Srbiji, pa pogledajte kako je izgledao kada su ga našli i u kakvom je stanju danas. Trasformacija kakva se retko viđa.
Vera Pavlićević je slikarka iz Beograda, kojoj su automobili jedna od omiljenih tema. Svoju pasiju prema automobilima gaji od detinjstva, a „prva ljubav“ joj je, ni manje ni više, nego Ferrari 348.
Pre nekoliko meseci, sasvim slučajno, Vera je sa svojim suprugom ušla u projekat spašavanja retkog automobila kog su pronašli zapuštenog u jednom ambaru u Srbiji. Automobil nije korišćen preko 10 godina.
Sa Verom smo razgovaravali o njenoj profesiji, ali i o ovom nesvakidašnjem događaju i oživljavanju automobila koji je neko načisto otpisao.
Otkud ljubav prema automobilima i slikarstvo, kako to povezuješ?
Ljubav prema automobilima se rodila nekako prirodno od malih nogu, a Formulu 1 pratim od detinjstva. Ayrton Senna je za mene bio i ostao neprevaziđen, te sam mu posvetila i par slika.
Prvi put u Srbiji je neko dokumentovao „Barn Find“ projekat, odnosno projekat spašavanja jednog klasika koji je godinama bio zapušten. Kako ste ušli u to?
Reč je o Toyoti MR2 Gti iz 1992. godine koja je prešla samo 26.000 kilometara. Sasvim slučajno smo je pronašli, nismo imali u planu da je kupimo. A mene taj model neodoljivo podseća na moju „prvu ljubav“ – Ferrari 348.
S obzirom na to da je automobil stajao preko 10 godina, u kakvom stanju ste ga zatekli?
Na prvi pogled, Toyota je izgledala vrlo loše. Međutim, kada smo je bolje pogledali, ispostavilo se da je samo izuzetno prljava spolja, dok je ostatak bio u savršenom stanju.
Odmah nakon preuzimanja, prvi korak je bio detaljno pranje u profesionalnom servisu. Sređivanje je trajalo desetak sati, ne biste verovali koliko prljavštine je uklonjeno.
Svi smo se iznenadili koliko je Toyota zapravo u dobrom stanju, a transformacija je neverovatna.
Da li je posle toliko godina upalila „iz prve“ i na koje ste probleme naišli?
Nažalost nije, ali je upalila, recimo, iz druge. Problem je bio u rezervoaru, odnosno u gorivu koje je stajalo jako dugo i oštetilo rezervoar, pumpu za gorivo i plovak. Srećom, uspeli smo da dođemo do novog rezervoara i rešimo problem. Sledeći problem bili su kablovi, koje smo uspeli da nabavimo posle nekog vremena, kao i zadnje gume koje su u specifičnoj dimenziji koje se više ne proizvode.
Nakon sređivanja, došao je red na pregled mehanike.
Jedva smo čekali da je registrujemo i provozamo, tako da smo „napeli“ majstora da je brzo sredimo. Urađeno je sve što je trebalo da bi Toyota prošla tehnički pregled. Cilj nam je bio da je registrujemo i kroz vožnju testiramo i otkrijemo eventualne nedostatke.
Toyota je konačno dobila svoj novi život i ponovo je na ulicama Beograda. Kakav je utisak i kako se vozi?
Fenomenalan! Neočekivano je udobna i vozi se sa lakoćom, a položaj sedenja ti daje osećaj kao da si u automobilu od milion evra. Naročito kada se skine stakleni krov i uživaš u vožnji po suncu!
Vredi istaći da Toyotu MR2 pokreće dvolitarski motor od 156 KS, koji se putem 5-stepenog manuelnog menjača šalju na zadnju osovinu.
Ovaj „Barn Find“ je zabeležen i kamerom, pa u videu ispod možete pogledati gde je Toyota pronađena i koji su još automobili viđeni na lokaciji.
Bonus video: Je l plastikaner? Test prve Toyote Yaris Cross
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare