Visoke ivičnjake pri parkiranju možda ne možemo da izbegnemo, ali zato možemo makar da ublažimo oštećenje vozila.
Ako redovno automobilom prelazite preko oštrih i visokih ivičnjaka, rizikujete skupa oštećenja. Svima se dešava da žele što pre da se parkiraju, pa situacije da takoreći naletimo na visok ivičnjak i udarimo gumu nisu retkost. Takođe, retko ko u takvim trenucima pomišlja na svoju bezbednost, koja uostalom zavisi od stanja šasije i točkova.
Visoki ivičnjaci prvo uništavaju pneumatike, a iako vam se na prvi pogled učini da je guma sasvim u redu, opasnost se krije unutar nje.
Žice, odnosno žičana ojačanja unutar same gume tako mogu da se iskrive ili čak puknu. Pri velikim brzinama guma se giba šta izaziva njeno grejanje. Ovo je uobičajena pojava, međutim, kada sa tako zagrejanom gumom naletite na oštar i visok ivičnjak, usled pucanja žice unutar nje, formira se tzv. klobuh. Ovo oštećenje na gumi je idealan preduslov da ona pukne.
Kad udarimo u visok ivičnjak, tada volan i trap vozila često trpe (sistemi upravljanja i oslanjanja). Da smo nešto oštetili govori nam upravljač koji više ne stoji ravno kada vozimo pravo, pa zapravo moramo da ga držimo nalevo ili nadesno kako bismo držali pravac.
Još jedan od simptoma je i kada automobil vuče u jednu stranu. U najbezbolnijem slučaju, sledi centriranje trapa, a neretko se iskrive spone, a nekad i ramena mogu da puknu. Osim navedenog, ivičnjaci lako mogu uništiti i felne.
Najveći problem u ovim situacijama je taj što mnogi vozači misle da ako se oštećenje ne vidi golim okom da ga u stvari ni nema. Ukoliko bilo šta posumnjate, idite kod vulkanizera ili u servis. A najbolji lek je da kada ste u mogućnosti izbegavate visoke i oštre ivičnjake, a ako baš ne možete onda se parkirajte vrlo polako.
Bonus video: Vozimo žutom trakom, ocenjujemo pešake i testiramo novi BMW M240i
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram