Foto: Shutterstock

Tokom zime, mnogi vozači imaju problem sa gumama jer niže temperature znače i niži pritisak u pneumaticima, a pojedinci čak i namerno ispuštaju vazduh iz guma kako bi imali bolje prianjanje po snegu i ledu. To jeste efikasan način, ali tokom zime morate paziti na pritisak u pneumaticima više nego inače.

Slabije napumpane gume mogu vas izbaviti iz snega, a to je isto tako korisno i prilikom izvlačenja iz peska, ali zapravo nikada nije sigurno da se namerno vozi sa niskim pritiskom u pneumaticima, pogotovo na dužim distancama. Ukoliko ste izduvali svoje gume da bi se izbavili iz nezgodne situacije, odmah ih napumpajte nakon toga.

Foto: Shutterstock

Mnoga istraživanja su pokazala da vožnja sa nedovoljno naduvanim gumama po zimi tokom snežnih padavina u značajnoj meri povećava mogućnost udesa koji je povezan sa niskim pritiskom u pneumaticima. Pored toga, dovoljno naduvane gume se bolje kreću kroz sneg, traju duže i štede gorivo. Nalepnica na vašem automobilu, koja se uglavnom nalazi na B stubu ili na unutrašnjem delu vrata otkriva preporučeni pritisak pneumatika koji je obično između brojki od 2 i 2,4 bara.

Ova preporuka proizvođača treba da se primenjuje tokom cele godine, a to znači i zimi pri hladnim temperaturama i kada na kolovozu ima dosta snega i leda. Međutim, tokom hladnih zimskih meseci treba češće proveravati pritisak u gumama, jer zbog niskih temperatura molekuli koji čine vazduh usporavaju i lepe međusobno što dovodi do pada pritiska i potencijalnog problema. Tokom leta situacija je obrnuta, jer se molekuli brže kreću i podižu pritisak na odgovarajući nivo.

Kako tvrde mnogi proizvođači pneumatika, pritisak se smanjuje za 0,06 bara na svaki pad temperature od 10 stepeni.

Ukoliko vašeg četvorotočkaša ostavite tokom zime duže vremena na istom mestu, nemojte da se iznenadite ukoliko vas sačekaju izduvane gume. Moderni automobili imaju i sistem za nadzor pritiska u pneumaticima, a upozorenje će se aktivirati ukoliko se izgubi četvrtina preporučenog pritiska.

Foto: Shutterstock

Kako piše Auto Klub, ako nemate taj senzor, najbolje je češće proveravati pritisak u gumama, naročito ako je automobil bio parkiran nekoliko sati ili nekoliko dana. Sama vožnja će povećati temperaturu vazduha a time i pritisak, ali često to nije dovoljno. U slučaju da redovno koristite svoj automobil, preporuka je da najmanje jednom mesečno proverite pritisak u svojim pneumaticima.

Bonus video: Ko mrzi vožnju u „braniku“ i kako se vozi najsnažnija Dacia sviih vremena

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar