RSV4, motor
Foto: Aprilia

Aprilia RSV4 je prvi put izašla na tržište 2009. godine, kada je uzdrmala temelje superbajk kategorije. Gotovo 12 godina kasnije stiže nova RSV4, sa agregatom koji prebacuje 1.000 cm3, i koja donosi mnoštvo tehnologije preuzete iz MotoGP šampionata.

Kada se malo bolje pogleda unazad, Aprilia je zapravo sa RSV4 naterala sve proizvođače da se probude i počnu da unapređuju motocikle. Osvajanje WSBK šampionata sa Bjađijem dodatno je učvrstilo Apriliju na poziciji poželjnih motocikala.

Aprilia se nažalost pre par sezona povukla iz WSBK šampionata, ali na sreću nije prestala da razvija RSV4. To što nisu u šampionatu omogućilo im je da izađu iz okvira pravila, pa su predstavili agregat koji premašuje 1.000 cm3, nešto slično kao što je Ducati uradio sa Panigale V4 modelom. S tim da je i Aprilia ostavila RR verziju koja podleže WSBK homologaciji. Danas vam predstavljamo RSV4 sa zapreminom od tačno 1.099 cm3.

RSV4, motor
Foto: Aprilia

Nov agregat veće radne zapremine

Za razliku od većine proizvođača koji za svoje V agregate koriste ugao od 90 stepeni između cilindara, Aprilia koristi ugao od samo 65 stepeni. Suočena sa Euro5 emisionim standardom, ali da ne bi izgubila na snazi, Aprilia je rešila da poveća radnu zapreminu agregata.

Odlučili su da povećaju hod klipa, dok je prečnik ostao identičan. Hod klipa sada iznosi 53,3 mm (ranije 52,3 mm) dok je prečnik ostao na 81 mm. Povećanje hoda povuklo je sa sobom i promenu prečnika radilice, kao i promene u bloku agregata kako bi sve promene mogle da se upakuju. Sa povećanjem hoda klipa radna zapremina agregata porasla je na 1.099 cm3.

RSV4, motor
Foto: Aprilia

Saznajte još:

Snaga je ostala nepromenjena, odnosno iznosi 217 KS na 13.000 o/min. Međutim, obrtni moment je porastao, a povrh toga se maksimalni obrtni moment isporučuje na nešto nižim obrtajima. Prethodna generacija RSV4 isporučivala je 122 Nm na 11.000 o/min, a sada ta brojka iznosi 125 Nm na 10.500 o/min.

Izduvni sistem je robusniji, za više keramike unutar katalizatora kako bi se pre postigla optimalna temperatura, a samim tim smanjila i zagađenja.

Još jedna stvar kojom se Aprilia hvali na RSV4 je i maksimalna brzina, koja bez puno problema hvata dozvoljeni prag od 305 km/h.

Više o trkačkoj šasiji, elektronici i dizajnu, saznajte ovde.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram