Foto: Vladislav Mitić/Nova.rs

Građani često ukazuju na neispravne saobraćajne znakove, zbog kojih nekada plate i kaznu. Fotografija koju je jedan građanin poslao novinarima prethodnih dana, pokazuje polomljen znak bačen u kantu za smeće. Koliko se znakova iz tog ili sličnih razloga godišnje zameni i koliko to košta.

Pojedinim građanima, sa kojima su novinari razgovarali na ulici, znak pored puta je, umesto radosti, doneo kaznu.

„Tamo kod ’29. novembra’, kod Pančevca ima jedna ulica i nije obeleženo da li može tamo da se ide ili ne. I obično policajci tu stoje i pišu kaznu ljudima koji ne znaju da tu može da se prođe“, kaže jedan građanin Beograda.

„Kad sam pošao ujutru nije bilo znaka dole da je zabranjeno skretanje, ja se vraćam, a oni čekaju i sledila je kazna“, navodi drugi građanin.

Građani često ukazuju na neispravne saobraćajne znakove, a to potvrđuju i iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

„Čekali smo četiri godine samo da se znak rotira“

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja navodi primer saobraćajnog znaka, koji nije u nadležnosti Grada Beograda, ali koji je trebalo da se samo rotira za 90 stepeni.

„To je bilo na uključenju na auto-put na području Dušanovca, a čekali smo četiri godine da se taj znak zarotira i postavi tako da ga vozači mogu videti“, ukazuje Okanović.

Damir Okanović
Damir Okanović Foto: N1

Na osnovu čega nadležni odlučuju o zameni znaka

Samo u prvih pet meseci ove godine, „Putevi Beograda“ izdali su 115 naloga za popravku oštećenih ili oborenih znakova.

Ukupan budžet za njihovo održavanje na godišnjem nivou iznosi 40 miliona dinara. Na vek trajanja utiču prirodni faktori, ali tu je i ljudski, saobraćajne nezgode, na primer. Iz „Puteva Beograda“ kažu da znakove zamenjuju na osnovu hitnosti.

„To znači da ukoliko neki saobraćajni znak apsolutno nedostaje, to je hitnost prvog reda, a zatim i ostalo, da li se nalazi na nekoj bitnoj raskrsnici, koliko ugrožava saobraćaj, da li je samo nakrivljen ili je u potpunosti prekriven nečime, da li ga zaklanjaju grane i lišće nekog obližnjeg drveta. Na osnovu tih parametara određuje se hitnost, i raspoloživost ekipa izvođača radova“, navodi Vladimir Šobot iz „Puteva Beograda“.

Ukoliko dođe do nezgode zbog toga što je saobraćajni znak vozača doveo u zabludu, on može da tuži nadležne koji su znak i postavili.

Zato sledeći put kada vam se učini da je saobraćajni znak nejasan, obavestite institucije, da saobraćaj bude bezbedniji za sve, piše RTS.

BONUS VIDEO – Andrićevi znakovi u Beogradu

Pratite nas i na društvenim mrežama:
Facebook
Twitter
Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar