Milija Zeković, izvršni direktor kompanije SBB
Promo

Srpske kablovske mreže (Serbia brodaband - SBB ) je domaća kompanija osnovana u Kragujevcu pre dvadeset godina, iz koje je nastala vodeća telekomunikaciona i medijska kompanija u Jugoistočnoj Evropi - United Grupa. Od početnih 20.000 korisnika, SBB danas pruža usluge za 3 miliona građana Srbije u 35 gradova. Za njihovo ime vezuje se prvi širokopojasni kablovski internet u Srbiji, prva digitalna satelitska televizija, EON TV platforma i najbrži internet prema merenju svetski priznate kompanije Ookla. O postignutim uspesima, budućim planovima i projektima, razgovarali smo sa izvršnim direktorom SBB kompanije Milijom Zekovićem.

SBB dve decenije ulaže u Srbiju, inovacije iz ove oblasti uvek stižu od vas. Da li ste zadovoljni rezultatima, s obzirom na dve i po godine otežanog rada zbog pandemije koronavirusa?

„U godini značajnog jubileja, kao što je dve decenije postojanja kompanije SBB, sa ponosom mogu da istaknem vrhunske rezultate – SBB zvanično ima najbrži internet i najbolju mrežu u zemlji, najpopularniju TV platformu u Jugoistočnoj Evropi i ekskluzivne TV kanale. Napravili smo revoluciju gledanja televizije kod nas sa EON platformom koja je prešla granice Srbije i danas je vodeća na tržištu od 40 miliona ljudi. U poslednje dve godine epidemije virusa Covid-19, naše usluge su bile posebno važne kako za rad od kuće, online nastavu, tako i za povezivanje ljudi. Upravo zbog činjenice da je veliki broj naših korisnika, a i njihove dece, provodio mnogo više vremena kod kuće, prošle godine smo lansirali EON Connect – aplikaciju za upravljanje kućnim internetom i bezbednost dece na internetu. Bilo nam je ipak najvažnije da osim razvijanjem telekomunikacionih usluga pomognemo ljudima u Srbiji i regionu, a United Grupa donirala je milion dolara pomoći u novcu i medicinskoj opremi za zdravstvene centre u Srbiji“.

Sa kakvim izazovima ste se susretali i kako ste ih prevazišli?

„Biti prvi kada je reč o inovacijama, izazov je sam po sebi i mi smo u tome uspevali u ovih 20 godina.Naši korisnici dobro znaju da uz SBB imaju uslugu na nivou bilo kog građanina najrazvijenijih zemalja Evropske unije. Ipak, najveći izazov za nas je kako da dobijemo priliku da svi imaju mogućnost da izaberu naše usluge i uvere se u njihov kvalitet. Kratak je intervju da bih pomenuo sve primere opstrukcija, zbog čega smo bili primorani da pokrenemo arbitražni postupak u Vašingtonu protiv postupanja nadležnih organa Republike Srbije koji nam onemogućavaju širenje poslovanja. Nastavljamo da investiramo u budućnost zemlje, uz opredeljenih 240 miliona za razvoj fiksnih telekomunikacionih servisa u naredne tri godine, a verujem i nekoliko stotina miliona u 5G.

Da li se povećava broj vaših korisnika?

„Počeli smo sa 20.000 korisnika, danas pružamo naše usluge za 3 miliona građana. Posebno smo ponosni, ne samo na brojke, već na ljude, na naše korisnike koji su 20 godina uz SBB, a njih je 24.000, kao i na naše zaposlene koji su dve decenije deo SBB tima. Zato uvek ističem da su SBB ljudi. Kompanija koju vodim je prema poslovnim rezultatima zabeležila istorijski uspeh. Imali bismo svakako još više korisnika da se posluje pod jednakim tržišnim uslovima.”

Šta je to što nudite starim, a šta novim korisnicima?

„Od 1. juna, 3 miliona korisnika u Srbiji imaće za do 50 odsto još brži internet u okviru svojih korisničkih paketa. Do sada smo napravili 19 GIGA gradova koji se tako zovu jer korisnici u njima imaju na raspolaganju internet brzine do 1 Gbps, a televizijski kanali su potpuno digitalizovani. Do kraja godine, broj GIGA gradova dostići će 35, što znači da će čitava mreža SBB-a biti digitalizovana i da stvaramo GIGA Srbiju. Počinjemo izgradnju 10 GIGA optičke mreže gde će građani imati internet među najbržima u Evropi. U okviru projekta EONizacija svim našim korisnicima omogućavamo da dožive EON iskustvo i takođe organizujemo veliku nagradnu igru.

Imali ste namere da proširite poslovanje i na mobilnu telefoniju. Dokle je to stiglo?

„Kao neko ko je dominirao uslugama u svim segmentima tržišta, svakako da želimo da pokažemo koliko je 5G tehnologija bitna i koliko je važno da Srbija u njoj ne kasni u odnosu na region. Naša namera je da jedan od naših najvećih projekata bude izgradnja 5G mreže u Srbiji i širenje naših usluga na mobilnu telefoniju, jer bi od toga najveću korist imali građani. Mi smo sredstva za ovu značajnu investiciju opredelili, očekujemo raspisivanje javnog nadmetanja koje je pomerano nekoliko puta, kako bismo korisnicima mogli da ponudimo niže cene mobilne telefonije i još kvalitetnije usluge od trenutno postojećih na tržištu.”

Ulažete u poslovanje, da li i koliko ulažete i u zaposlene?

„Paralelno sa tehnološkom transformacijom Srbije, kontinuirano ulažemo u znanje i obrazovanje zaposlenih. Danas se radi o velikom broju profesionalaca i eksperata u oblasti telekomunikacija koji svakodnevno doprinose ne samo razvoju tržišta, već i čitave zemlje. Nema mnogo kompanija koje traju dve decenije, a mogu da se pohvale da je 59 kolega deo tima od početka. Takođe, mi smo kompanija koja mladima pruža priliku da se profesionalno usavršavaju o čemu govori podatak da je 38% naših menadžera mlađe od 40 godina. Kroz projekat „Naši mladi talenti“ podržavamo nadarenu decu naših zaposlenih i posebno mi je drago da su na događaju kojim smo započeli obeležavanje 20 godina kompanije učestvovali oni kao i stipendisti SBB fondacije.”

SBB fondacija je imala nekoliko projekata, od ekoloških do pružanja pomoći porodicama i talentovanim učenicima i studentima. Šta je sledeće?

„Od osnivanja imali smo ideju da budemo podrška drugima, kako korisnicima kroz naš servis, tako i zajednici kroz aktivnu ulogu u našem društvu. Upravo zato smo jedan od osnivača SBB fondacije. Do sada je izdvojeno više od 9 miliona evra za podršku društvu i pojedincima. SBB fondacija danas organizuje aktivne ekološke projekte, upravo smo završili akciju pošumljavanja sa 13.000 novih sadnica širom zemlje. Podržavamo nadarene učenike i studente kroz program “Stipendija Njegoš B. Šolak”, kao i finansijski ugrožene porodice kroz projekat “Jezgro”, kao i brojne zdravstvene i ustanove kulture.“

Na kraju, šta planirate dalje, kakvi su vam planovi?

„Spremni smo da što pre investiramo u mobilnu telefoniju, jer su korisnici mobilne telefonije u Srbiji u nepovoljnom položaju u poređenju sa stanovnicima regiona. Veoma nam je važan projekat GIGA Srbija, ali tu se ne zaustavljamo! U isto vreme počinjemo izgradnju još brže – 10 GIGA optičke koja će do kraja godine postati dostupna za nekoliko destina hiljada naših korisnika, čime će građani Srbije imati internet među najbržim u Evropi. Tako će naši korisnici najbolje osetiti prednosti naših investicija. Kada svim operatorima na tržištu bude omogućeno da pružaju sve četiri usluge – fiksnu i mobilnu telefoniju, internet i televizijske usluge, tržište u Srbiji će biti liberalno.”

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare