U Italijanskom institutu za kulturu u Beogradu od 16. juna pa sve do 17. jula, biće otvorena izložba italijanskog umetnika Vitorija Bjankija.
U katalogu izložbe Woven Memory navodi se da je rad italijanskog umetnika Vitorija Bjankija primarno fokusiran na jedan element, tačnije, autentični gest koji se ispoljava dogmatski, kroz pedantano i nežno paranje i ili impulsivno rezanje i cepanje tkanine.
Dvodimenzionalna priroda materijala koje Bjanki koristi temeljno je dovedena u pitanje intervencijama koje stvaraju odsustva i otvaraju prolaze ka drugim mogućim dimenzijama, ističući njihovu krhkost, ali istovremeno i radikalnu eleganciju i dragocenost onoga što je rastrzano.
Tkanine koje umetnik koristi za realizaciju svojih dela rezultat su pažljivog i ciljanog istraživanja koje obuhvata tajvanske svile, italijanske lampase, monohromatske teksture i složene printove, a ne isključuje savremene tehnološke tkanine sa futurističkim karakteristikama.
Nesporno je da umetničko istraživanje Vitorija Bijankija karakteriše multikulturalnost koja je u bliskoj vezi sa istorijom korišćenih materijala, čija obrada ističe veličanstveni odjek vremena.
Na osnovu ovih principa formira se Woven Memory, novo izložbeno poglavlje umetničke produkcije Bijankija čiji ciklus radova, predstavljen u prostorijama Italijanskog instituta za kulturu u Beogradu, posebno slavi lepotu italijanskih lampasa, tradicionalnih tkanina koje evociraju artefakte iz istorije lokalnog zanatstva – simbol ugledne tradicije sa snažnim identitetskim obeležjima.
Na određeni način, lampasi se mogu tumačiti kao vizuelna transpozicija Pohvale stvorova Franje Asiškog. Sa jedne tačke gledišta, bezvremeni cvetni motivi isprepleteni faunom vraćaju život, dok sa druge strane, umetnički gest ga intimno para i otkriva ili munjevito cepa. Nadalje, značenje lampasa krije se u isticanju postojećih nivoa de miseria humanae, a kao što je rekao Sveti Franjo Asiški u vezi sa prethodno pomenutom pohvalom: Blago onima koji to sa duševnim mirom podnose, jer će biti nagrađeni od Svevišnjeg.
Kako se navodi u biografiji, Vitorio Bjanki se nakon diplomiranja farmacije u Parmi (Italija), preselio se u Milano gde je započeo rad sa različitim umetničkim medijima, posebno zvukom. Godine 2014. bio je finalista za nagradu Fondacije Henraux Prize, a 2019. pohađao je kurs u Fondaciji Antonio Ratti pod nazivom „Istorija i tekstilne tradicije između Azije i Evrope od 7. do 17. veka“, koji je vodila kustoskinja Kjara Bus. Izabran je za VIP umetničku rezidenciju u Milanu i pozvan da učestvuje na izložbi Panorama #03 u Galeriji Fran Reus u Palma de Majorci.
Njegovi radovi su predstavljeni u magazinu Hystery #14, koji je prikazan tokom Art Basel-a u Majamiju u decembru 2019. Godine 2022. pozvan je od strane StudiForArtPlatform iz Stokholma da učestvuje na sajmu umetnosti Bienvenue u Parizu. Takođe je bio treći dobitnik Prisma Art Prize 2022, osvojivši nagrade ArtRights i Artuu, kao i učešće na izložbi u Contemporary Cluster-u (Palazzo Brancaccio, Rim, 2023). Neki od njegovih odabranih izložbi su Vetrina (2018) u BPM banci, Pietrasanta (kustos Enriko Matei), TRIALOGUE – Delicate Strenght u Galeriji. Izložba Woven Memory je nastala u sadnji sa galerijom Drina. Za posetioce će biti otvorena svakog radnog dana. Od ponedeljka do četvrtka od 10 do 18 sati, petkom od 10 do 15 časova.
Bonus video: Izložba Vuka Vidora