Osim u motor, voda može ući i u menjačku kutiju i oštetiti brojne njegove komponente.
Mnogi misle da menjačka kutija može zaštititi komponente samog menjača, međutim, voda u ovaj deo može ući kroz odušak (iberlauf).
U kontaktu sa vodom najdirektnije su ugroženi ležajevi, zupčanici, vratila.
Da je voda čista i pod pretpostavkom da menjač nije duže vreme bio pod njenim uticajem, šteta ne bi bila velika. Dovoljno bi bilo ispustiti vodu i pustiti da se sve dobro iscedi, zatim u menjač sipati sredstvo za ispiranje a posle tog tretmana i menjačko ulje. Kritičan nivo vode za menjač je pozicija postavke oduška menjača (iberlaufa).
Međutim, voda i mulj (koji sadrži sitan pesak) i te kako može oštetiti komponente menjača. U tom slučaju potrebno je rasklopiti i detaljno oprati ceo menjač, i što je veoma važno, a to važi za oba slučaja, nikako ne stavljati menjač u pogon dok se ne izvrše navedene radnje čišćenja menjača.
Što se tiče kvačila, u principu ono ne trpi neke velike posledice, osim potisnog (druk) ležaja i plivajućeg zamajca, jer ako mulj uđe u potisni ležaj i plivajući zamajac, praktično je nemoguće očistiti ove delove i najverovatnije bi bila potrebna njihova zamena.
Bonus video: Cupra Leon Competition ima delove iz 3D štampača, glasna je, brza i skupa
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram