Budući da je još uvek veliko pitanje da li će se sajam automobila ove godine uopšte održati, napravili smo pregled najvažnijih noviteta putničkih vozila, koji bi se verovatno našli pod kupolama Beogradskog sajma da je ova manifestacija uzela učešće u martu.
Pred vama je pregled nekih od najvažnijih noviteta po brendovima, za koje se pretpostavlja da bi se ove godine našli na sajmu i koje bi posetioci mogli da vide uživo. Neki od njih već su uveliko stigli na tržište Srbije, dok se neki tek očekuju. Za pojedine modele verujemo da bi se uvoznici posebno potrudili da ih prikažu na ovoj izložbi, iako još uvek nisu potpuno spremni za prodaju kod nas.
Alfa Romeo
Kod ovog italijanskog proizvođača aktuelne su redizajnirane verzije limuzine Giulia i SUV-a Stelvio. Verovatno da bismo na sajmu imali prilike da ih vidimo možda i u nekim snažnijim verzijama, a posebno zanimljivo bi bilo kada bismo videli atraktivni koncept-model Tonale, predstavljen 2019.
Audi
Na štandu Audija bi se svakako našao novi Q5, koji je sredinom prošle godine restilizovan. Ovaj važan model nije samo najtraženiji SUV ove kompanije, već je na pojedinim tržištima i najprodavaniji Audi. Restilizacija je donela nove stilske detalje i unapređene motore, kao i revolucionarna OLED svetla.
Da je sreće, možda bismo mogli da vidimo i prvu kupe-SUV verziju ovog modela, odnosno Q5 Sportback, koji je predstavljen u septembru prošle godine. Osim Q5, tu bi eventualno bili još i novi Q2, dok za e-tron električne verzije novih Audijevih modela bi možda bilo prerano.
BMW
S obzirom na to da su sportski modeli BMW M3 i M4 u Competition izdanju već stigli u Srbiju, njih bi svakako mogli da vidimo i na sajmu da se održao u martu.
Reč je o snažnim verzijama koje, osim nove upadljive maske, imaju i upečatljive motore, pa podsetimo da se pod haubom novih M3 i M4 nalazi redni twin-turbo „šestak“, od tri litre zapremine i 480 KS, koji u snažnijoj Competition verziji nudi 510 KS i raspolaže sa 650 Nm. Uz njih, tu bila i standardna Serija 4, redizajnirana Serija 5, a možda i veliki X7 u nekom posebnom izdanju.
Citroen
Kod uvoznika francuskog brenda, zvezda sajma bi sigurno bio novi C4. Model koji je novim dizajnom i miksom klasa razmrdao segment. Osim izgledom, novi C4 se ističe se i vanserijskim komforom, kao i digitalizovanom kabinom.
Ovaj model je već stigao u Srbiju, a ekipa Nova.rs portala ga je nedavno i testirala. Kako se pokazao možete pročitati ovde.
Dacia
Dacia bi na sajmu automobila u Beogradu imala dve velike premijere – novi Logan i Sandero Stepway. Ova dva, inače vrlo popularna modela u Srbiji, privukla bi pažnju posetilaca, pogotovo jer Dacia upravo sa ovim novitetima pravi veliki korak napred, budući da su napravljeni na novim platformama i da su unapređeni kako po pitanju bezbednosti, komfora tako i dizajna i opreme.
Oba modela su već stigla u Srbiju, a više o novom Sanderu Stepway pročitajte ovde, gde ćete saznati kako se našoj ekipi dopao tokom nedavnog testa. O potpuno novom Loganu, kao i cenama saznajte u posebnom tekstu.
FIAT
Zvezda Fiata bi sigurno bio novi Tipo, koji u novoj generaciji, pored hečbeka i karavana, prvi put nudi i krosover verziju – Tipo Cross. Kada se pojavi na tržištu, novi Tipo biće dostupan sa benzinskim ili dizel motorom.
Benzinac oznake GSE T3 je jednolitarski agregat sa 100 KS iz porodice FireFly Turbo, dok će MJ dizelaši imati 90 i 130 KS. Osim ovog noviteta, pažnju bi privukao i novi 500 Hybrid, o kome ćete više čitati na našem portalu u narednim danima.
Ford
Na štandu Forda svakako bi centralno mesto zauzimala nova Puma, koja doduše i više nije toliko nova jer je predstavljena početkom 2020, ali nije imala svoju sajamsku premijeru. Možda bi se uvoznik potrudio da izloži i sportsku verziju ovog krosovera – ST koja ima 200 KS i do 100 km/h stiže za samo 6,7 sekundi.
Možda bi svoje mesto na sajmu našla i Ford Kuga u hibridnoj verziji koja može da pređe više od 1.000 km sa jednim rezervoarom.
Honda
Da se sajam automobila održao, voleli bismo da na Hondinom štandu bude i jedan vrlo poseban model – Honda-e. Reč je o električnom malom gradskom modelu koji ne prestaje da dobija nagrade za dizajn i tehnologije.
Honda ima i još jedan novitet, nedavno prikazan novi krosover HR-V, ali on u Evropu stiže tek krajem godine.
Hyundai
Na štandu Hyundai brenda, svakako bi bio izložen novi Tuscon – SUV koji uvodi futuristički dizajn kako spolja tako i iznutra.
Od motorizacije za 4. generaciju spremni su 1,6-litarski hibridni i plug-in pogon od 230 KS, kao i benzinac od 190 KS, koji na našem tržištu neće biti popularan zbog motora od 2.500 “kubika”.
Jaguar
Jaguar je osvežio svoje dve limuzine: XF i XE, dok je krosover E-Pace dobio elektrifikovani pogon. Tako da verujemo da bi se uz F-Type kabrio, na štandu ovog uvoznika možda našli i ovi redizajnirani i modernizovani noviteti.
Jeep
Ovaj brend je krenuo u elektrifikaciju svojih modela, pa bismo na sajmu verovatno videli i redizajnirane modele Renegade i Compass u 4xe verzijama koje pokreću hibridni motori.
Kia
Kod uvoznika brenda Kia bi se možda našao novi Stonic, koji je krajem prošle godine i prvi put restilizovan, a dobio je i GT verziju.
Kompaktni krosover, uz novu grafiku LED svetala, modernije sisteme asistencija i povezanosti dobio je i efikasniji benzinski motor sa blagim hibridnim sistemom (48 volti). Reč je o jednolitarskom T-GDI agregatu sa 100 i 120 KS.
Land Rover
Nema dileme da bi novi Land Rover Defender ovde imao glavnu reč. I to u verzijama 110 i kraćoj 90.
Kada je reč o motorima, nudi se u pet verzija: tu su 3.0 dizelaši sa 200, 250 i 300 KS, zatim 2.0 benzinac od 300 KS i najsnažniji trolitarski benzinski motor od 400 KS.
Mazda
Ovde bismo voleli da vidimo električni krosover MX-30, koji uvodi neobični dizajn. Ovaj model nosi i oznaku pogona e-Skyactive, a sistem je snage 145 KS koji raspolaže sa 270 Nm obrtnog momenta.
Ako bi ovaj model bio previše za Srbiju, onda bismo možda videli redizajnirani CX-5, konvencionalni SUV koji donosi novine u pogledu tehnologija, poboljšane dinamike vožnje, kao i redukovane emisije CO2.
Mercedes-Benz
Zvezda Mercedesove hale bi svakako bila nova S-Klasa. Nosi kodnu oznaku W223 i predstavlja luksuznu limuzinu budućnosti u sadašnjosti. I ovoga puta S-Klasa prva na svetu uvodi tehnologije koje će obeležiti godine pred nama. Uz to je veća nego pre, nudi više mesta u kabini i drugačiji dizajn. Kada je reč o motorima, u početku će nuditi trolitarske redne šestocilindarske benzince i dizelaše u verzijama S 450 sa 367, S 500 sa 435, kao i S 350 d sa 286 i S 400 d sa 300 KS.
Osim S-Klase, moguće da bi na sajmu premijerno bio predstavljen i prvi mali krosover na struju EQA.
MINI
Ako ne bismo videli neke od nedavno redizajniranih verzija Mini modela, onda bi sigurno bio izložen prvi serijski Mini na električni pogon, oznake SE. Test ovog modela možete pročitati ovde.
Nissan
Budući da je prikazan tek krajem prošlog meseca, moguće je da bi bilo prerano da se u martu u Beogradu pojavi novi Nissan Qashqai. Ali, treća generacija najpopularnijeg krosovera na svetu bi bila slika i prilika na štandu uvoznika ovog japanskog brenda.
Donosi sve novo: od izgleda, preko platforme, pogona do tehnologija. Veći je i praktičniji nego pre, ali možda najvažnije od svega je to što će se nuditi isključivo kao hibrid.
Opel
Bilo bi vrlo lepo videti novu Opel Mokku, koja je sada nešto potpuno drugačije u odnosu na model koji pamtimo. Novi kompaktni SUV neobičnim dizajnom unosi pravu svežinu u klasu.
Ujedno je prvi Opel koji otkriva lice kakvo će krasiti i buduće modele ovog brenda. Pokreću ga benzinski i dizel motori, dok je kabina puna novih ideja. Uz to, i novi Crossland bi možda bio na spisku premijera.
Peugeot
Glavni novitet ovde bi definitivno bio novi 3008, koji je sada više premijum nego ikad. Nudi najsavremenije tehnologije u klasi, a privlači jedinstvenim dizajnom i pravim lifestyle imidžom.
Redizajnirani krosover je zadržao poznate dimenzije, ali uvodi nove sisteme komfora i bezbednosti kojima postavlja stadard u čitavoj klasi. Novi 3008 je već stigao u Srbiju, a više o ponudi i cenama saznajte ovde. Osim 3008, uvoznik Peugeot modela bi svakako izložio i električni e-208, kao i veći e-2008 i novi veliki SUV 5008.
Porsche
Možda baš ne bismo videli nedavno otkriveni Porsche 911 GT3 RS, ali zašto da ne Turbo S. Svakako bismo imali prilike da se na sajmu upoznamo i sa prvim električnim modelom iz Poršea – brzoj, sportskoj limuzini Taycan, koja u top verziji Turbo S nudi preko 700 KS. Nedavno je otkrivena i nova verzija – Cross Tursimo.
Renault
Restilizovani Megane Grancoupe bi verovatno bio deo postavke na Renault štandu. Novo izdanje donosi blaže stilske izmene, moderniju opremu i nove motore, a i ovo je vreme kada se očekuje na srpskom tržištu. Sedan verzija Megana nudi veliki izbor motora, a među benzincima novitet je 1.0 TCe sa 115 KS, a tu je i 1.3 TCe od 140 KS.
Od dizelaša, u ponudi je 1.5 Blue dCi od 115 KS. Novi model sa Renault znakom je i prvi kupe-SUV, Megane Conquest, ali se on očekuje kod nas tek na leto.
Seat/Cupra
Iako su sada ova dva brenda zasebna, na sajmu bi svakako nastupali zajedno, pa bismo verovatno videli novi SUV Cupra Formentor, dok bi kod Seata vrlo moguće bile izložene nove hibridne verzije modela Leon i Tarraco.
Škoda
Na štandu češkog brenda bi se, nadamo se, našao i prvi električni SUV sa znakom Škode. Model Enyaq iV je i prva Škoda koja je bazirana na Folksvagenovoj MEB platformi za električna vozila.
Futuristička je, velika, praktična i ima pogon pozadi. Osim struje, na sajmu bismo videli i novu Octaviu u sportskom RS i robusnijem Scout izdanju, koji dolaze sa čistijim i snažnijim motorima.
Subaru
Iako nema svežih noviteta koji bi u ovo vreme bili dostupni u Srbiji, Subaru bi svakako izložio model Forester, koji je veći, sposobniji i tehnološki napredniji od prethodnika.
Suzuki
Možda bismo imali prilike da na štandu Suzukija vidimo i prvi proizvod nastao u saradnji sa Tojotom – karavan Swace.
Ili možda krosover Across. Ako ne, onda bi verovatno zvezde ovog brenda bili redizajnirani Swift, kao i hibridne verzije modela iz ostatka game.
Toyota
Najviše pažnje kod uvoznika brenda Toyota sigurno bi privukao novi Yaris, koji je ovog meseca proglašen i za „Automobil godine“. Mali gradski model donosi sve novo, od platforme, preko asistencija i tehnologija, do dizajna.
Podsetimo da se nudi sa 1.0 VVT-i (72 KS) i 1.5 VVT-iE (125) benzinskim motorima, kao i hibridnim 1.5 VVT-i sa 116 KS.
Volvo
Švedski brend bi se najverovatnije pohvalio čistijom verzijom svog popularnog SUV modela XC40.
Posle potpuno električnog pogona u verziji „pure electric P8“ i verzije sa blagim hibridnim pogonom, XC40 T4 dolazi i kao plug-in koji kombinuje trocilindarski benzinski motor od 1,5 litara i 129 KS i elektromotor od 82 KS.
Volkswagen
Uvoznik nemačke marke bi vrlo verovatno za sajam pripremio električni hečbek ID.3, koji je u međuvremenu postao i najprodavaniji model na struju u Evropi. Vrlo moguće da bismo videli i redizajnirani krosover Tiguan.
Ovaj tekst je naše predviđanje šta bi najverovatnije videli na sajmu automobila da se održao u martu, a u skladu sa novitetima brendova koji se pojavljuju na evropskom i srpskom tržištu. Takođe, ovde nisu navedeni svi brendovi, već samo oni koji su kod nas popularni u smislu prodaje i koji imaju neke važne novitete.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare