Došao je i taj dan da Mercedes potpuno otkrije novu generaciju perjanice brenda. Dame i gospodo, ovo je nova “S-klasa” - najvažnija limuzina u premijum segmentu. Kada se upoznate sa novitetima koje donosi, na kraju teksta pogledajte galeriju slika svih prethodnih generacija ovog kultnog modela i u komentarima nam otkrijte koji je vaš favorit - od W 116 do W 223 serije.
Ovo je sedma generacija Mercedesovog srca, nosi kodnu oznaku W223 i predstavlja luksuznu limuzinu budućnosti u sadašnjosti.
Jedina stvar koja novu Mercedesovu “S-klasu” povezuje sa prethodnim generacijama jeste postavljanje standarda u čitavom premijum segmentu. Zašto to kažemo? Pa, i ovoga puta “S-klasa” prva na svetu uvodi tehnologije koje će obeležiti godine pred nama. Ali, počnimo od onoga što se prvo vidi.
Nova limuzina izgleda drugačije nego pre, a i veća je. Sada je, zavisno od verzije, dugačka 5,2 ili 5,3 metra, dok je i međuosovinsko rastojanje povećano na 3,1 odnosno 3,2 metra u dužim varijantama.
Donosi novi izgled prednjeg dela, prepusti napred su kraći, a maska hladnjaka ima upadljive panele gde su smešteni brojni radari, senzori i kamere.
Farovi su posebna priča – reč je o digitalnim svetlima (doplata) koja prvi put ulaze u serijsku proizvodnju. U svakom faru je modul sa tri veoma snažna LED svetla koja se prelamaju i usmeravaju pomoću čak 1,3 miliona mikro ogledala.
Njihova funkcija je pravi tehnološki hit jer omogućavaju potpuno nove asistencije, pa tako mogu da upozore vozača na radove na putu projektujući simbol bagera na sam kolovoz. Osim toga, usmeravaju deo svetla na pešake pored puta, kako bi ih bolje videli.
Zatim, na prilasku semaforu, znaku “stop” ili znakovima zabrane, digitalna svetla projektuju simbol upozorenja na kolovoz.
Možda i najzanimljivija pomoć jeste asistencija u uzanim ulicama ili delovima puta gde su radovi, kada digitalna svetla projektuju linije vodilje direktno na put. Pogledajte sliku ispod koja ilustruje ovu situaciju.
Što se tiče svetala pozadi, i ona su potpuno drugačijeg dizajna nego do sada, postavljena horizontalno i sa novim animiranim funkcijama.
Takođe, prvi put “S-klasa” uvodi “skrivene” ručke na vratima koje se izvlače kada vozač prilazi automobilu, što je omogućeno “keyless-go” ključem. A čak je i on vrlo atraktivnog dizajna.
Komotno u digitalizovanoj jahti
Enterijer nove “S-klase” dobio je više centimetara, tačnije u poređenju sa prethodnim modelom vozač i suvozač imaju za 38 mm više prostora za laktove. Pozadi je kabina šira za 23 mm, a mesta za glave putnika ima za 16 mm više nego pre.
Osim prostora, nova “S-klasa” uvodi novi nivo digitalizacije kabine pomoću druge generacije MBUX Sistema, a koji je fokusiran na ispunjavanje mnogobrojnih želja vozača i putnika. Šta sve može novi sistem i na koje komande reaguje, pročitajte OVDE.
Ispred vozača je nova instrument-tabla čiji se interfejs menja zavisno od želje, pa nudi opcije: “Discreet”, “Sporty”, “Exclusive” i “Classic”. Osim toga, novi je i “head-up” displej proširene realnosti.
Inače, čitav enterijer je potpuno promenjen, pa je dizajnerskim trikovima postignut efekat da centralna konzola lebdi. Maksimalno je redukovan broj tastera, jer se gotovo svim funkcijama može upravljati putem čak pet ekrana, ili pomoću tačpeda na volanu ili se, najjednostavnije, može razgovarati sa “S-klasom”.
Sedišta su takođe specifična i sa 19 elektromotora u svakom, donose novi nivo komfora. Samo ćemo navesti da nude 10 različitih programa za masažu, a ovde možete saznati na koje sve načine “S-klasa” planira da razmazi svoje putnike i zašto je zovu spa-centrom na točkovima.
Krstarenje u kapsuli
Sa koeficijentom otpora vazduhu od 0,22 Cd, nova “S-klasa” je jedan od najaerodinamičnijih automobila na svetu, a pogotovo u segmentu luksuznih limuzina. Udobnu vožnju obezbeđuje vrhunska zvučna izolacija, kao i novo aktivno vazdušno oslanjanje.
Ovo pametno ogibljenje ima brojne zadatke, pa kako bi svi bili ispunjeni na vrhunskom nivou, sistem analizira situaciju na putu i podešava oslanjanje 1.000 puta u sekundi. Zatim je tu da omogući različite osećaje tokom vožnje karakteristične odabranim režimima, ali i one bezbednosne.
Naime, “E-Active Body Control” oslanjanje sada nudi i “Pre Safe Impuls Side” funkciju, koja pomoću brojnih senzora i radara može da proceni da će doći do bočnog sudara i tada podiže “S-klasu” za 80 mm kako bi se ublažio udar.
Pokretačka snaga
Kada je reč o motorima, nova “S-klasa” će u početku nuditi trolitarske redne šestocilindarske benzince i dizelaše. Reč je o verzijama “S 450” sa 367, “S 500” sa 435, kao i “S 350 d” sa 286 i “S 400 d” sa 300 KS. Sve su uparene sa 9G-Tronic transmisijom i dolaze opremljene 4matik, odnosno 4×4 pogonom. Verzija “S 350 d” može biti i sa pogonom pozadi.
Do kraja godine stiže i V8 sa ISG 48-voltnim sistemom, a najavljena je i električna “S klasa”, koja će biti novi član EQ porodice, i nudiće preko 700 km dometa.
Koja je po vama najbolja “S-klasa”?
Prva “S-klasa” predstavljena je 1972. godine i nosila je kodnu oznaku W 116, nakon nje usledilo je još šest generacija kultnog modela koji važi za najluksuzniju limuzinu na svetu. U galeriji ispod pogledajte sve generacije “S-klase”, a u komentarima možete otkriti koji je vaš favorit.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare