Foto: Promo

Najsnažnije verzije BMW Serije 3 i 4 stigle su u Srbiju. Sportska limuzina M3 i kupe verzija M4 u Competition izdanju, donose jedan upečatljiv dizajn koji je razdrmao čitav automobilski svet. Sada su ova dva modela sa snažnim motorima i izuzetnim performansama dostupna i kod nas, a osim toga biće i glavni akteri u okviru programa škole dinamične vožnje BMW M Power Experience.

Sa dizajnerske strane, najupadljiviji deo definitivno su veliki vertikalni „bubrezi“ koji se, istine radi, mnogima ne dopadaju. Ili su samo takvi komentari najglasniji.

Uvođenjem sve većih „bubrega“ za svoje nove modele BMW je svakako uspeo da uzdrma javnost. Ipak, treba se setiti da su slični komentari početkom dvehiljaditih godina dočekali „seriju 5“ (E60), pa je danas to model koji se sve više dopada kupcima polovnjaka i ljubiteljima automobila.

U svakom slučaju, ova maska hladnjaka je omaž sportskim BMW modelima iz prošlosti i ukazuje na potrebu za velikom količinom vazduha koja je potrebna snažnim motorima.

BMW M3 Competition, Foto: Promo

Podsetimo da se pod haubom novog M3, kodne oznake G80 nalazi redni twin-turbo „šestak“, od tri litre zapremine i 480 KS, koji u snažnijoj Competition verziji nudi 510 KS i raspolaže sa 650 Nm.

Što se tiče kupea, odnosno M4 (G82) motorizacija je ista, kao i ubrzanja do 100 km/h od 4,2, odnosno 3,9 sekundi u verziji sa više „konja“.

BMW M4 Competiton, Foto: Promo

Novi sedan M3 i kupe M4 razvijani su istovremeno sa trkačkim M4 GT3 modelom, što je posebno doprinelo sportskom karakteru noviteta jer su pojedine tehnologije identične. Tako su, recimo, brojne modifikacije u motoru izvedene kako bi noviteti bili apsolutno spremni za stazu.  Tu mislimo na dva turbo-punjača, optimizovan sistem ubrizgavanja, kao i rezerve rashladne tečnosti i motornog ulja, kao i na poseban izduvni sistem.

Takođe, ovo će biti prvi put da se pogon na svim točkovima, M xDrive, nudi i uz Competition verziju i povezan je sa aktivnim M diferencijalom.

Inteligentni sistem nudi opcije 4WD, sportski režim, kao i pogon samo na zadnjim točkovima i opciju deaktivacije ESP sistema za najzabavniji provod na stazi.

Foto: Promo

Tu je još i adaptivno M oslanjanje, M servotronic upravljanje, kao i M modifikacije prednje i zadnje osovine. Novi je i kočioni sistem, dok se karbon-keramičke kočnice nude kao opcija.

Novi sedan i kupe krase M točkovi koji u najsnažnijoj verziji dolaze u postavci 19 napred i 20 inča pozadi. Velikodušno je što karbonski krov dolazi kao standard. Karoserija je dodatno ojačana i čvršća, a spolja čitav automobil okružuju karbonski detalji, dok je pozadi spojler i novi difuzor.

Početna cena za BMW M3 u Competiton verziji u Srbiji iznosi 88.700, dok kupe, odnosno M4 Competiton startuje sa 90.800 evra.

Takođe, sjajna vest za sve ljubitelje BMW M automobila, jeste da će dva snažna modela biti dostupna u okviru „BMW M Power Experience“ programa škole dinamične vožnje u centru Navak od 15. marta.

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare