Verovatno ste nekad na putu videli kamion sa podignutim točkovima i zapitali se u čemu je njihova poenta ukoliko ne dodiruju kolovoz. Ovo je slučaj sa kamionima koji imaju više osovina, a postoji nekoliko razloga zašto su točkovi podignuti.
Kamioni koji imaju više osovina mogu da ponesu više tereta, ali kada su prazni ili nisu pod velikim opterećenjem prosto nema potrebe da se koriste dodatni točkovi.
Kada je više točkova u kontaktu sa podlogom, to dovodi do veće potrošnje pneumatika, a pored toga povećava se i potrošnja goriva, dok je upravljivost lošija. Zato kamioni imaju sistem podizanja točkova kada u kontaktu sa podlogom ostaje samo pogonska osovina.
Osovine koje se po potrebi podižu ili spuštaju nisu novitet, ali u poslednje vreme sve više proizvođača komercijalnih vozila u ponudi ima kamione sa pogonom 6×4, ali sa opcijom podizanja točkova kada pogon postaje 4×2.
Primera radi, ovaj sistem u kamionima brenda Volvo donosi uštedu goriva od oko 4%, dok je radijus okretanja manji za jedan metar.
Kako piše Index.hr, Scania u zvaničnom saopštenju tvrdi da njihov sistem podizanja osovine smanjuje potrošnju goriva za do 6%, smanjuje krug okretanja, a smanjuje se i potrošnja pneumatika. Ceo postupak podizanja osovine traje oko 25 sekundi.
Bonus video: Pogledajte ekskluzivni test novog BMW-a M240i xDrive
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare