U nedelju 7. jula u 10.30 na novobeogradskoj strani biće održan protest "Most ostaje" u organizaciji Združenih inicijativa i pokreta. Protest je zakazan zbog najava uklanjanja čuvenog mosta preko Save i izgradnje novog na njegovom mestu.

Iz ove inicijative podsećaju da je prostor u blizini mosta s novobeogradske strane već ograđen, parkirane su građevinske mašine u nameri da u narednim nedeljama, u postizbornoj depresiji i socijalnoj hibernaciji, bude demontiran. Jednostavno rečeno – porušen.

Foto:Nemanja Jovanović/Nova.rs

„Apelujemo ovim putem na javne ličnosti i sve naše sugrađane da nam se pridruže. Ne damo da se ruši naš most, da Beograd ostane bez još jednog svog simbola. Znamo pritom, na brojnim primerima, gde vode sve njihove “investicije”, od metroa, preko nove autobuske stanice, Glavne železničke stanice, bulevara Patrijaha Pavla, ruinirane zgrade istorijske železničke stanice za koju se već godinama najavljuje funkcija istorijskog muzeja grada a koja je pretovrena u đubrište….“, naveli su iz Združenih inicijativa i pokreta.

Šapićev novi srpski most

Tek što je reizabran na funkciju gradonačelnika Beograda, Aleksandar Šapić dotakao se Starog savskog mosta, najavljujući njegovo uklanjanje na jesen. On je most nazvao nemačkim i nacističkim, rekavši da ne odgovara potrebama Beograda. Umesto toga privremeno mu je dodelio ime „novi srpski most“.

Foto: Icarus

Rušenje Starog savskog mosta i izgradnja novog najavljena je odavno, a radovi se prolongiraju još od 2019, jer se tome protivio dobar deo javnosti. Međutim, vlast taj projekat sada najavljuje u sklopu pompezno predstavljene izložbe Expo 2027.

Šta je urađeno do sada

Prvi koraci ka uklanjanju mosta  preduzeti su već sredinom juna. Naime, na sednici Privremenog organa Beograda usvojen je zaključak kojim Grad ovlašćuje Republiku Srbiju, odnosno Ministarstvo građevinarstva da podnese zahtev i vrši sve radnje u postupku pribavljanja dozvole za uklanjanje Starog savskog mosta.

Osim toga, Grad je dao saglasnost za uklanjanje drumske saobraćajnice, tramvajskih koloseka, optičke veze sistema za nadzor saobraćaja, javnog osvetljenja i tramvajske kontaktne mreže na samom mostu.

PROČITAJTE JOŠ

Kako je „Nova“ ranije objavila, Vlada Srbije potpisala je ugovor o kreditiranju u vrednosti do 79,9 miliona evra sa francuskom bankom BNP Paribas. Iz teksta ugovora može se videti da je ukupna vrednost projekta 94.019.804 evra.

Tim sredstvima biće finansirano i rušenje starog mosta preko Save i gradnja novog. Kako su prenosili mediji, gradnja novog mosta poverena je kompaniji „PoweChina“ iz Pekinga.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare