Mik Šumaher šampion je Formule 2 i od sledeće sezone voziće Formulu 1
Mik Šumaher; Foto: EPA-EFE/Zsolt Czegledi

Otkako je 29. decembra 2013. sedmostruki šampion Formule 1 Mihael Šumaher doživeo nesreću na skijanju, njegovo stanje je jedna od glavnih tema u medijima. Ipak, od sezone 2021, dobar deo te pažnje biće usmeren na isto ime, isto početno slovo, istu krv. Šumaher će ponovo seći krivine stazama, samo ovog puta to će biti Mihaelov 20-godišnji naslednik, Mik.

Glavno pitanje među ljubiteljima moto sporta jeste – ko je Mik Šumaher, i šta bi trebalo očekivati od njega? Ili, bolje rečeno, da li možemo očekivati dostojan nastavak nasleđa koje je ostavio njegov otac?

Pod kolikim pritiskom je bio mladi Mik, rođen 22. marta 1999. godine, govori i podatak da je kao devetogodišnjak morao da nastupa u karting šampionatima pod imenom Mik Beč, inače devojačkim prezimenom majke Korine.

PROČITAJTE JOŠ

Bilo je jasno da je talentovan od samog početka, pošto je 2011. i 2012. u KF3 klasi Kart mastersa bio deveti, odnosno sedmi, dok je prvi ozbiljniji uspeh zabeležio u Evro Vinterkupu vezavši dva treća mesta, a pažnju javnosti privukao je trećim mestom na KF3 DMV kart šampionatu.

Godine 2014. Šumaher je na kratko prešao na ime Mik Junior, a po završetku testiranja za Jencer Motosport, usledio je poziv Van Amersforta i prvi koraci u Formuli četiri. Logično, u Formulu nije mogao da vozi pod pseudonimom, pa je odlučio da prihvati pritisak očevog imena i u nastavku karijere vozi pod svojim pravim imenom – Šumaher.

Godinu dana kasnije nova promena, pojačao je Premu Pauertim, ekipu inače blisku Ferarijevoj akademiji, za koju je vozio u italijanskom F4 šampionatu, gde je završio dva puta drugi.

Debi u Formuli tri dočekao je u novembru 2016 u Indiji, a na evropskom tlu prvi put je vozio u ovoj konkurenciji 2017, gde je sezonu završio kao 12. u generalnom plasmanu, ali i kao treći najbolji ruki.

Izreka kaže da iver ne pada daleko od klade, što je mlađani Mik dokazao 2018. Početak sezone je bio očajan, nakon 15 trka bio je deseti, zaostajao čak 67 bodova za Denom Tiktamom… A onda, narodski rečeno – „bum“. Prvo mesto na stazi Spa Frankošamp, petnaestoj u sezoni, kao da je dalo polet Miku koji je slavio na britanskom Silverstonu, potom i na meksičkom Mizanu, a od trke u Nirburgringu krenula je serija od pet pobeda.

Sezona je završena sa osam pobeda, 57 bodova prednosti u odnosu na Tiktama – dovoljno za ekstazu među onima čije interesovanje za moto sport ide nešto dalje od Formule jedan.

Više potrebe za čekanjem nije bilo, Prema je Šumahera „gurnula u vatru“, pa je 2019. Vozio u Formuli dva. Nije išlo kako je želeo, debitantsku sezonu je završio sa 53 boda, na 12. mestu, pa je na kraju sezone održan sastanak gde je Miku saopšteno šta je neophodno da popravi kako bi rezultat bio nešto bolji. To „nešto“ se ispostavilo da je šampionska titula.

Foto: EPA-EFE/Jennifer Lorenzini

U Formulu jedan i ekipu Hasa, Mik stiže kao šampion Formule dva. Šta možemo da očekujemo u klasi iznad? Jasno je da će pritisak dostići neki novi nivo, pa u velikoj meri sve zavisi od toga kako će uspeti da se aklimatizuje. No, ono što je jasno jeste da će Mik doneti neki novi talenat i dodatno razmrdati čini se pomalo ustajao vazduh oko ovog sporta.

Koja je granica? Na osnovu dosadašnjih rezultata, čini se da ona ne postoji. Jedino pitanje koje zapravo stoji jeste – da li će ime Mika Šumahera biti u samom vrhu već naredne sezone, ili ćemo morati da sačekamo. No, ono što je definitivno jeste – Mik Šumaher je tu da ostane i da pokuša da nadmaši ono što je njegov otac ostavio za sobom kao legenda „najbržeg ciklusa na svetu“.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar