Volkswagen je nekada bio poznat po ponudi pristupačnih vozila za srednju i nižu klasu, ali nedavni razvoj događaja pokazuje da se ova kompanija sve više udaljava od svojih izvornih korena. Pogledajte koliko danas koštaju najjeftiniji automobili u Nemačkoj.
Razlozi su brojni: energetska kriza, elektromobilnost sa složenim komponentama, kao i sistemi pomoći i emisioni standardi koji su postali obavezni od strane EU, teraju kompanije da veće troškove razvoja i proizvodnje prebace na svoje kupce, prenosi N1.
Pritom, proizvođači nadoknađuju visoke troškove za električna vozila kroz cene vozila na konvencionalni pogon. Tako smo došli do toga da električni automobili više nisu skuplji od modela s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, piše Focus Online.
Tako je u Nemačkoj početna cena klasičnog gradskog automobila, VW Pola, podignuta na preko 20.000 evra. Polo je sada dostupan za najmanje 20.830 evra. To znači da Volkswagen više ne nudi modele ispod ovog cenovnog ranga u Nemačkoj, jer ni manji VW Up više neće biti dostupan po cenama ispod 20.000 evra.
Varijante VW Up-a koje su navedene u konfiguratoru za manje od 15.000 za osnovni model su rasprodate. S obzirom na to da se bliži kraj proizvodnje 2024. godine, u Volfsburgu još nije donešena odluka hoće li se proizvodnja najmanje serije modela uopšte nastaviti. Trenutno u Nemačkoj možete naručiti samo verziju GTI (20.230 evra) ili električni E-Up! (skoro 30.000 evra).
Stoga nije nerealno da bi najavljeni VW ID.2, koji stiže za koju godinu, mogao da bude najjeftiniji VW model u Nemačkoj s cenom od oko 25.000 evra.
Volkswagen nije jedini
Naravno, inflacija u automobilskom sektoru nije specifičan problem VW-a. Kako piše časopis Auto Road Traffic, broj automobila dostupnih u Nemačkoj za manje od 20.000 evra brzo se smanjio u roku od godinu dana. U proleće 2022. u Nemačkoj je još uvek bilo 45 modela koji su bili ispod ove cenovne granice. Samo godinu dana kasnije, izbor je pao na njih 30.
Izveštaji jasno pokazuju da su mali automobili drugih proizvođača takođe poskupeli i da je premašen prag od 20.000 evra. Nedavno su povećane i osnovne cene za modele Ford Fiesta, Peugeot 208 i Toyota Yaris. Međutim, postoje marke u VW grupi koje još uvek nude vozila koja su jeftinija od modela VW Up ili Polo, a to su modeli Škoda Fabia, Seat Ibiza i Seat Arona. Međutim, sudbina Fabije je već sada neizvesna.
Postoje i drugi modeli koji su još uvek dostupni u Nemačkoj za manje od 20.000 evra. Među njima su, recimo, Opel Corsa, Fiat 500 i Renault Twingo. Azijski proizvođači poput Toyote, Hyundaija i Kije još uvek imaju pristupačne modele u svojoj ponudi. Ipak, trenutno najjeftiniji osnovni model u Nemačkoj je zastareli Mitsubishi Space Star s cenom od 11.267 evra.
Bonus video: Ovo su najjeftiniji automobili u Srbiji koji su bili na sajmu
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare