Foto: Škoda/Mladá Boleslav

Još jedna žrtva Euro 7 standarda.

Aktuelna generacija Škode Fabije mogla bi da bude i poslednja, a krivac za to su strogi zahtevi oko emisije štetnih gasova koje nalaže novi Euro 7 standard.

Mnogi čelnici automobilske industrije su već upozorili da bi nova Euro 7 norma mogla da eliminiše male gradske modele sa tržišta, pre svega zbog troškova ugradnje nove tehnologije za smanjenje emisija štetnih gasova, koji bi cenu ovih automobila podigli na neisplativ nivo. Ovim povodom oglasio se i prvi čovek Škode, Klaus Zellmer, koji tvrdi da u slučaju usvajanja aktuelnog nacrta Euro 7 standarda „neće biti moguće“ održati model Fabia na tržištu sa pristupačnom cenom.

Foto:Škoda

Primera radi, Škoda Fabia na većini evropskih tržišta trenutno ima početnu cenu od oko 15.000 evra, dok bi nakon usvajanja Euro 7 standarda, taj iznos mogao da dostigne i 20.000 evra.

„Očekuje se cena od 20 hiljada evra, pa možda čak i više od toga. Da li je to i dalje privlačna ponuda za kupca? Ja mislim da nije“, izjavio je Zellmer.

Volkswagen Polo, koji deli mnogo toga zajedničkog sa Fabijom, takođe je pred gašenjem zbog Euro 7 standarda. Prema rečima Thomasa Schaefera, direktora brenda Volkswagen, usklađivanje ovog modela sa Euro 7 normom bi povećalo njegovu cenu za oko 5.000 evra.

Foto:Škoda

Aktuelni predlog Euro 7 pravila, koji je sastavljen od strane Evropske komisije i čija implementacija je planirana za 1. jul 2025. za nove automobile i laka komercijalna vozila, cilja smanjenje emisija azotnih oksida za 35% u poređenju sa Euro 6 standardom.

Kako bi se ovi ciljevi ostvarili, potrebno je da se u svako vozilo ugradi, kao deo standardne opreme, novi e-katalizator koji smanjuje emisiju štetnih gasova prilikom paljenja motora. Pored toga, tu je i dijagnostička tehnologija koja će uživo pratiti emisiju najvećih zagađivača, a zatim paliti lampicu upozorenja ukoliko se pređe limit.

Prema tvrdnji Evropske komisije, dodatni trošak po vozilu će biti svega 304 evra. Međutim, čelnici automobilske industrije se ne slažu sa tom brojkom.

„Želimo da poštujemo zaštitu životne sredine, ali ako aktuelni nacrt stupi na snagu do 2025. godine, moraćemo da u nove automobile ugradimo tehnologiju koja još uvek ne postoji, ili je toliko skupa da će automobil koji košta 15.000 evra imati cenu između 18 i 20 hiljada evra“, tvrdi Zellmer.

„U tom slučaju imamo novi problem. Ako je nov automobil toliko skup, mnogi će nastaviti da voze svoje starije automobile koji više zagađuju. Moramo da razgovaramo i da dođemo do dobrog rešenja za sve, kako za kupce, tako i za životnu sredinu“, izjavio je izvršni direktor Škode.

Bonus video: Da li je automobil postao luksuz?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare