Benzinska stanica benzin gorivo
Foto:Shutterstock

Već godinama unazad EU nameće proizvođačima automobila WLTP test kako bi utvrdila potrošnju goriva njihovih modela. To su podaci koje nalazimo u specifikacijama automobila kao fabrički deklarisanu potrošnju. Ipak, britanski WhatCar sproveo je veliko testiranje i istraživanje automobila i njihove potrošnje, odnosno izmerili su razlike u potrošnji goriva u odnosu na zvanične podatke.

Automobili koje je testirao WhatCar imali su u proseku 6,3 posto lošije rezultate nego na zvaničnom testu koji Evropska unija nameće svim automobilima kako bi utvrdila njihovu potrošnju (WLTP), prenosi revija HAK.

Britanski WhatCar sproveo je veliko testiranje i istraživanje automobila i njihove potrošnje, odnosno razlika od zvanične potrošnje. Novi službeni WLTP test koji je aktuelan od 2019. godine mnogo je bliži istini od prethodno korišćenog NEDC testa.

Za poređenje, razlika u starijem ciklusu NEDC -a bila je čak 20,2 odsto u prethodnim testovima WhatCara. Sada možete više da se oslonite na podatke o potrošnji koje daju marke automobila.

Kao i drugi testovi, WhatCar test sproveden je u laboratorijskim uslovima, ali baziran na stvarnoj putanji kroz gradove, sela i auto-puteve, odnosno još je realniji i bliži stvarnim uslovima od WLTP testa. Zapanjujuće je da je niz automobila u studiji uspeo da postigne još ekonomičniji rezultat od zvaničnih podataka.

Ovo je pet najboljih rezultata:

5. Honda Civic Type R

Vrlo upečatljivo je peto mesto Honde Civic Type R. Sportski automobil s 320 KS pokazao se 9,2 posto efikasnijim nego što je pokazao WLTP test, nešto što ne biste očekivali od tako snažnog modela.

4. Dacia Duster

Odmah ispred Civica nalazi se Dacia Duster s benzinskim motorom od 130 KS. Dacije su već poznate po dobroj vrednosti za novac, a ekonomičnost 1,3-litarskog motora dodaje još jedan plus. Automobil troši 10,1 posto manje od navedenog.

3. Volkswagen Up!

Mali, lagani gradski automobil koji ima 10,5 posto bolji rezultat nego na zvaničnim testovima. Up! je najekonomičniji model na ovom popisu.

2. Honda CR-V (hibridna)

Na drugom mestu je hibrid, opet Honda. Kod CR-V-a benzinski motor nije potpomognut elektromotorom, kako to obično biva. Benzinski motor ovde radi kao generator za elektromotor. Benzinski motor stoga može da radi pod optimalnim opterećenjem, što znači da troši manje. CR-V je u praksi još 12,3 posto ekonomičniji nego u testovima.

1. Ford Ranger Pickup

Testovi pokazuju da nije najekonomičniji, i to zbog svoje „građe“ kao i snažnog dizel motora, ali prema WhatCar testu u praksi postiže čak 18,6 posto bolje rezultate nego u zvaničnim testovima.

Ovi automobili zagađuju više u realnim uslovima:

5. Audi A3 limuzina

Audi A3 je imao 16 posto manje uspeha od onoga što su testovi obećavali ako se odlučite za 35 TFSI.

4. Renault Clio

Upečatljivije je, međutim, da na listi vidimo i brojne hibride. Primera radi, četvrto mesto zauzima Renault Clio koji je trošio 19,6 posto više od navedene potrošnje po WLTP-u.

3. Ford Fiesta

Na trećem mestu nalazi se Ford Fiesta s 1,0 benzinskim motorom i 155 KS. Kao i A3, ovaj Ford ima prilično snažan motor.

2. Suzuki Swace

I na pretposlednjem mestu je hibrid, Suzuki Swace, koji je postigao 21,6 posto lošiji rezultat od svog WLTP testa.

1. BMW 420d

Veliki gubitnik testa ipak je BMW 420d. Prema WhatCar testu, razlika u potrošnji je čak 26,4 posto viša od navedenog.

Bonus video: Nema boljeg automobila od Moskviča

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram