Oglas
Nestašica mikročipova uzima sve veći danak na automobilskom tržištu, jer je broj registracija novih automobila u Evropi tokom oktobra za 29 odsto manji nego u istom mesecu prošle godine.
Prošli mesec je najgori oktobar ikada što se tiče prodaje automobila od kada se vodi ova statistika, jer je kupcima isporučeno svega 798.693 putničkih automobila. Hyundai, Kia, Porsche i Smart su jedini zabeležili rast prodaje i pored pada tržišta, dok je najveći gubitnik Jaguar.
Volkswagen Grupa zabeležila je pad prodaje od 42 procenta u poređenju sa istim mesecom prošle godine, pa je prvo mesto po prodaji sada zauzela Stellantis Grupa koja beleži pad od 32 odsto. Stellantis je u oktobru prodao 165.866 automobila, dok je Volkswagen Grupa isporučila 165.309 primeraka svojih modela. VW Grupa, kao i drugi proizvođači automobila, kao prioritet za instalaciju mikročipova postavlja svoje najprofitabilnije brendove i automobile, pa je Porsche zabeležio rast prodaje od 13 odsto.
Među drugim brendovima ove grupe, Škoda je zabeležila pad prodaje od 49 odsto, Audi 46 odsto, dok su VW i Seat pali za 40 odsto. Stellantis je takođe zabeležio snažan udarac, jer je Alfa Romeo registrovao pad prodaje od 46 procenata, a najbolje su prošli Peugeot i Opel sa padom od 31 posto.
Hyundai Grupa se našla na trećem mestu među proizvođačima u Evropi po prodaji, a zabeležili su rast prodaje od 6,7 odsto i prodali 86.438 automobila, i na taj način su prestigli Renault koji je pao 32 procenta i prodao svega 81.220 automobila. Hyundai je povećao prodaju za 11 procenata, a Kia za 2,6 procenata.
Jaguar je imao vrlo loš mesec sa manjim brojem prodatih automobila za čak 55 procenata, dok je prodaja Forda pala za 41 procenat. Ipak, ukupna prodaja automobila u Evropi u prvih 10 meseci ove godine je nešto veća u odnosu na pandemijsku 2020., i to za 2,7 procenata.
Bonus video: Testirali smo novu Opel Mokku
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: