Volkswagen Taigo, kupe-krosover
Foto:Volkswagen

Krajem marta ove godine Volkswagen je pokazao prve skice svog novog modela Taigo, a reč je o prvom kupe-krosoveru marke koji je u potpunosti osmišljen u Brazilu, gde se već više od godinu dana nudi pod nazivom Nivus. Sada je serijska verzija predstavljena i na evropskom tržištu gde će imati naziv Taigo.

Iako izgleda gotovo identično poput brazilskog Nivusa, ispod lima donosi znatno naprednije tehnološke funkcije. Novi model Volkswagena je dug je 4,26 metara i pridružuje se postojećim T-Crossu i T-Rocu sa kojima deli MQB A0 platformu.

Volkswagen Taigo, kupe-krosover
Foto:Volkswagen

Gde, dakle, novi Taigo pronalazi svoje mesto? Novi kupe-krosover predstavlja „razvučenu“, ali sportskiju i dinamičnije oblikovanu verziju T-Crossa koja dolazi sa strmije padajućom linijom krova prema zadnjem kraju, ali i sa većim unutrašnjim prostorom od slično zamišljenog T-Roca. Međuosovinsko rastojanje od 2,57 metara je za dva centimetra duže od T-Crossa, a dužina za dobrih 16 centimetara. VW Taigo je čak i od T-Roca duži tri centimetra.

Kako piše Auto Klub, izgled generalno nudi svež stil i dobru dozu individualnosti kao i ulaz u svet pristupačnih kupe-krosovera, nakon što je Renault u Evropi već plasirao Arkanu (na našem tržištu poznat kao Megane Conquest) na osnovi gradskog krosovera Captur.

Kupcima će se sigurno svideti krosover karoserijski oblik Taiga, povišena pozicija sedenja, položaj za volanom kao i neograničena prilagodljivost za svakodnevnu upotrebu.

Volkswagen Taigo, kupe-krosover
Foto:Volkswagen

Opremljen serijski sa LED svetlima napred i pozadi, potpuno digitalnim kokpitom i najnovijom generacijom multimedijalnog sistema (MIB3), Taigo postavlja nove tehnološke standarde u svojoj klasi. Na evropska tržišta novi Taigo koji se proizvodi u španskoj Pamploni, dolazi standardno sa sveobuhvatnim rasponom sistema pomoći vozaču najnovije generacije kao što su Lane Assist i Front Assist.

Foto:Volkswagen

Istovremeno sportski, orijentisan na život u urbanim sredinama ali i sa sposobnostima za izlete u prirodu zahvaljujući svojoj robusnosti, novi Volkswagenov kupe-krosover uglavnom je namenjen mladim kupcima koji prate trendove i koji žele aktivan način života u slobodno vreme.

Volkswagen Taigo, kupe-krosover
Foto:Volkswagen

Pored svoje kupe siluete, novi Taigo raspolaže sa prtljažnim prostorom od čak 438 litara i nudi veliku zapreminu prostora za odlaganje sitnica u kabini. Od opreme Style pa na više Taigo ima nova Matrix svetla zajedno sa osvetljenom poprečnom rešetkom hladnjaka.

Volkswagen Taigo, kupe-krosover
Foto:Volkswagen

U kabini je Taigo moderan i digitalizovan, a sistemi povezivosti temelje se na najnovijoj generaciji modularnog infotainmenta kojim se upravlja putem velikog digitalnog središnjeg ekrana, a tu je i Climatronic sa funkcijom fizičkih komandi. Po pitanju pomoći vozaču Taigo je vrlo blizak Volkswagenovim modelima višeg segmenta.

Volkswagen Taigo, kupe-krosover
Foto:Volkswagen

Između ostalog, Taigo raspolaže sa IQ.DRIVE Travel Assist funkcijom kao opcijom koja koristi novi adaptivni tempomat i Lane Assist kako bi se formirao novi sistem pomoći koji omogućuje poluautonomnu vožnju nivoa 2 do maksimalne brzine od 210 km/h. Svaki Taigo je standardno opremljen sistemima pomoći kao što je Front Assist sa opcijom kočenja u slučaju opasnosti u gradu ali i sistemom zadržavanja vozila u voznoj traci.

Volkswagen Taigo, kupe-krosover
Foto:Volkswagen

Od paketa opreme dostupni su osnovni Taigo, zatim Life, Style i R-Line. Kako navodi Volkswagen, sva četiri paketa opreme imaju fer cenu u odnosu na ponuđeno i mogu se dodatno prilagoditi pojedinačnim dodacima poput velikog panoramskog krova, audio sistema „Beats“ sa 300 vati i 6 zvučnika, ili Digital Cockpit Pro ekranom od 10,25 inča. Veličina točkova zavisi od odabranog paketa opreme a veličina je od 16 do 18 inča.

Volkswagen Taigo, kupe-krosover
Foto:Volkswagen

U ponudi motora su isključivo turbo benzinci i to 1,0-litarski trocilindraš u dve verzije kao i 1,5-litarski četvorocilindraš, a snaga se prenosi isključivo na prednju osovinu.  Početni 1.0 TSI raspolaže sa 95 KS, postiže maksimalnih 183 km/h i dolazi sa ručnim 5-stepenim menjačem, dok snažnija verzija od 110 KS postiže 191 km/h i dolazi sa 6-stepenim ručnim menjačem (7-stepeni DSG sa dvostrukim kvačilom je doplata). Na vrhu ponude je najsnažniji 1.5 TSI motor od 150 KS koji može da dostigne 212 km/h.

Bonus video: Trotočkaš iz serije „Mućke“

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar