Ovo je mnogima omiljeni Mercedsov model i važi za idealnu varijantu koja spaja premijum imidž, udobnost i pouzdanost. Generacija W204, predstavljena 2007. godine je i dalje popularna na tržištu polovnjaka, pa evo na šta treba obratiti posebnu pažnju pri kupovini.
Jedini problem za Mercedesovu C-klasu uvek je bila oštra konkurencija s kojom se suočava u klasi kompaktnih premijum automobila – Audi A4 i BMW Serije 3.
Mercedes-Benz C-klase iz serije W204, predstavljen u proleće 2007, je na dobrom glasu kao luksuzna i statusna polovna limuzina. Štaviše, na mnogo boljem glasu je od prethodnika W203, poznatog po tragično lošoj antikorozivnoj zaštiti i brzom rđanju rubova blatobrana, vrata i poklopca prtljažnika.
Na ovom modelu radilo se zato s posebnom pažnjom, pa su ga značajno većim kvalitativnim standardima i dizajnerskom ozbiljnošću (2011. napravljen je i manji redizajn), uveliko približili višim klasama. Rđu na njemu nećete pronaći, a tipične boljke su vrlo retke i uglavnom vezane za ranije modele.
Čak i mali motori se lagano vrte, okretni su i dovoljni za svakodnevnu upotrebu.
Što se tiče pogona, ponuda je bila vrlo široka. Od dizelaša sa 120 KS do 6,2-litarskog AMG-ovog motora s 457 KS. Postojala je i Black Series verzija od 517 KS, od atmosferskih motora do kompresora ili turba, s usisnom granom ili direktnim ubrizgavanjem, s ručnim menjačem sa šest brzina ili automatskim s pet ili sedam. Najbolja stvar kod W204 bio je širok premijum izbor.
Pri kupovini bitno je pogledati prebacivanje automatskog menjača u stepen za vožnju unazad, koje ne sme da kasni. Prebacivanje ručnog menjača u prvi i drugi stepen, zatim u hod unazad treba da ide glatko (u suprotnom greška je najčešće u sajli), a ako se iz motornog prostora čuje lagani zvuk mlevenja, najverovatnije je u pitanju vođica klinastog remena.
Važno je znati da ova C-klasa izvanredno podnosi veliku kilometražu i kvalitetom mehanike i izrade je još bolje prikriva, posebno ako je u pitanju 2,1-litarski common-rail dizel motor 200 CDI (136 KS) i 220 CDI (170 KS). Razlika u snazi proizlazi iz različitih mapa s elektronikom i pritiska turbine, a reč je o proverenom i pouzdanom dizelašu, doduše nešto grubljeg rada, ali pravom maratoncu.
Serije od jeseni 2008. do leta 2009. imale su sporadičnih problema s lošijim brizgaljkama, laganim propuštanjem pumpe za vodu i labavljenjem zatezača lanca, ali to je rešavano servisnim opozivom i problema više ne bi smelo da bude. Benzinci su prava retkost na našem tržištu i njihova ponuda je mala, a potražnja za njima gotovo nikakva. A budući da C-klasa dotad nije bila na glasu kao vozačka limuzina, model W204 napravio je prvi korak u tom smeru. Doduše, mogao bi i vrlo prijatno da vas iznenadi, piše Auto Klub.
Pogledajte kako se testira polovni automobil.
Bonus video: Dobre, i ne tako dobre strane nove Mercedesove C-Klasse
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram