Naravno da svi znamo sve o našem ljubimcu. Pored toga što znamo koje je marke, koji model, koliko snage ima i sve ostalo, postavlja se pitanje da li zaista dovoljno poznajete vaš motocikl? Zamislili ste se? Šta ako ostanete bez struje na putu? Koliki je optimalni pritisak u gumama? Odgovori na ova i druga pitanja će vam nekad zasigurno biti potrebni, zato je bolje da upoznate neke osnove vašeg motocikla. U današnjem tekstu proći ćemo osnovne stvari koje su bitne za svakodnevnu vožnju.
Nije bitno da budete sam svoj majstor, ali nekada od presudnog značaja mogu da budu informacije poput raspoznavanja toga koju rashladnu tečnost da dospete, šta ako ostanete bez svetla a nije sijalica u kvaru, šta ako vozite suvozača i tako dalje.
Današnji tekst shvatite kao opšte smernice za osnovna održavanja u slučaju da vas neka muka ili kvar snađe na putu, kao i neke mere predostrožnosti pre kretanja na put.
Rashladna tečnost
Kao što sam naziv kaže, rashladna tečnost služi za hlađenje agregata vašeg motocikla, ukoliko je vaš motocikl hlađen pomoću tečnosti. Svi motocikli koji imaju rashladnu tečnost, uglavnom imaju i prelivnu posudu u kojoj se nalazi rezerva za istu.
Posuda je uglavnom izrađena od providne plastike i nalazi se na jednoj od bočnih strana motocikla. Položaj na bočnoj strani i providna posuda predviđene su za lakši pregled nivoa rashladne tečnosti. Ukoliko posedujete potpuno oklopljen motocikl možda će vam biti malo teže da iz prve pronađete prelivnu posudu za ovu tečnost. U tom slučaju pronađite korisničko uputstvo za vaš model u kojem će zasigurno biti prikazana lokacija prelivne posude.
U slučaju da je rashladna tečnosti ispod nivoa oznake za minimum potrebno je istu doliti.
Važno je napomenuti da ne treba mešati različite tipove rashladne tečnosti. Srećom, proizvođači različite tipove rashladne tečnosti boje drugačijim bojama.
Na primer, ukoliko se unutar posude nalazi zelena rashladna tečnost, potrebno je dosuti tečnost iste boje. Ako niste sigurni možete da dospete destilovanu vodu, koja će samo razblažiti rashladnu tečnost, a neće izazvati oštećenja sistema.
Kočiona tečnost
Kočiona tečnost potrebna je za bezbedno zaustavljanje i funkcionisanje kočionog sistema. Srećom, rezervoari kočione tečnosti nalaze se na preglednom mestu i lako je uočiti njen nivo.
Rezervoar za kočionu tečnost prednje kočnice uglavnom se nalazi na desnoj strani upravljača. Najčešće na samom poklopcu rezervoara piše oznaka kočione tečnosti koja je predviđena za taj sistem.
Obično se radi o DOT3 ili DOT4 kočionoj tečnosti. Prilikom trošenja kočionih pločica nivo tečnosti polako opada i zato ju je potrebno doliti. Nipošto nemojte mešati DOT3 i DOT4 kočione tečnosti!
Rezervoar kočione tečnosti zadnje kočnice uglavnom se nalazi iznad pedale iste. Procedura pregleda i dosipanja je ista kao i za prednju kočnicu.
Gorivo
Ovde uglavnom ne može ili retko dolazi do zabune. Gotovo svi motocikli rade na gorivo koje poseduje minimum 95 oktana i maksimalan sadražaj etanola u visini od 10%.
Tako da oko ove stavke ne morate da brinete jer su sva goriva na našim pumpama kompatibilna sa ovim zahtevima.
O tipu motornog ulja za vaš motocikl, osiguračima, rezevnim sijalicama, kao i o ogibljenju i pritisku u gumama, nastavite na ovom linku.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: