Mondeo je bilo jedan od najpopularnijih modela Forda u Evropi u prethodne tri decenije, a ova porodična limuzina izgubila je na popularnosti zbog sve većeg interesovanja za SUV modele. Zato je Ford rešio da obustavi proizovdnju Mondea. Ipak, nova generacija stiže, ali isključivo za kinesko tržište.
Poslednji primerak sišao je sa proizvodne trake u ponedeljak 4. aprila u fabrici u Valenciji, a u Evropi više neće biti dostupna ni karavanska verzija. Premijerno je predstavljen davne 1992. kao prvi globalni automobil Forda, a trajao je kroz četiri generacije.
Istorijski, bio je jedan od najvažnijih modela Forda, ali je tržišni udeo Mondea poslednjih godina jako opao u korist SUV modela. Samo u Velikoj Britaniji, Ford je prodao više od 86.500 primeraka 2001. godine, dok je tokom 2020. prodato svega 2.400 Mondea. Prema rečima čelnika Forda, glavni razlozi za prestanak proizvodnje Mondea su „promenjene potrošačke navike“ i „evolucija game putničkih automobila u Evropi kako bi se ispunile nove potrebe kupaca dok se krećemo ka potpuno električnoj budućnosti“.
Peta generacija Mondea je predstavljena ali će se proizvoditi u Kini i prodavati isključivo na tom tržištu, jer potražnja za limuzinama ne jenjava na najvećem svetskom tržištu automobila. Nakon ove vesti, postavlja se pitanje da li će Fiesta i Focus poživeti još dugo. Kraj životnog veka aktuelnih generacija se očekuje 2023. ili 2024. godine, a još nije poznato da li će ovi modeli dobiti naslednike. Gama Forda u Evropi će postati potpuno električna od 2030. godine.
Pre toga, Ford će ponuditi svaki novi model u Evropi sa plug-in hibridnom opcijom do sredine 2026. godine, pa bi Fiesta i Focus mogli da budu dostupni kao hibridi pre nego što kompanija prestane sa prodajom automobila koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem.
Bonus video: Vozili smo Ford EcoSport – Jeftiniji od konkurencije i u full opremi
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram