Foto:BMW

Zanimljivo pitanje postavile su svojim čitaocima kolege iz Auto Kluba. Pitanje, postavljeno pomalo osuđujuće, istražuje nešto zanimljivo o tome kako vozila postaju klasici. Najkraće rečeno, to su vozila koja su po nečemu posebna i koja lepo stare. Ali, šta će biti sa današnjim SUV modelima kad još zađu u godine, jer već nam je sad jasno da ne stare lepo, pa već posle par godina deluju zastarelo i izgledaju ružnjikavo. Ipak, ima li makar jedan koji bi mogao da postane klasik?

Svetski entuzijasti nikad se nisu slagali kad su u pitanju bili klasici. To je zato što pojam klasik sadrži mnogo složenosti i nijansi. Osim jednostavnog impliciranja na to da je vozilo dobro, postizanje klasičnog statusa znači da je vozilo napredovalo i da je ostalo omiljeno među ljubiteljima automobila.

Klasici mogu biti dobri, poput Porschea 911, iznenađujuće dobri kao prva generacija Golf GTI-a, prepuni istorije, poput Bugattija EB110, ili nečega što nije bilo previše dobro, ali je izgledalo kul na ekranima, poput DMC DeLoreana.

Foto:Miloš Nikodijević

Zbog svega toga oni su se zapitali koji će krosover ili SUV postati klasik u nadolazećim godinama. Pitanje, postavljeno pomalo osuđujuće, istražuje nešto zanimljivo o tome kako vozila postaju klasici.

Zanimljivo je da Volkswagenov T1 nema baš puno toga zajedničko sa Toyotom Suprom, ali oba vozila se smatraju klasicima.

Njihovo pitanje je, koji će se krosoveri ili SUV-ovi, prema vašem mišljenju, jednog dana smatrati klasicima – ako ih uopšte bude?

Modeli poput prvih generacija BMW-a X3 i X6, ali i Porschea Cayenne, prestali su da izgledaju impresivno svega nekoliko godina od njihovog predstavljanja. Tada su ljubitelji automobila i počeli da se pitaju šta će biti sa svim krosoverima i SUV-ovima kasnije…

Takođe, šta će smo sa modelima kao što su Volkswagen Tiguan ili Renault Kadjar, koji su, uprkos svojoj visini, prvenstveno dizajnirani za put, za razliku od, recimo, Jeep Wranglera ili Toyote Land Cruiser, koji su namenjeni ljubiteljima offroad-a.

Kako kažu iz Auto Kluba, posebno ih ovo pitanje zanima jer nisu mogli da predvide da će neki monovolumeni postati klasici, pa ipak, možemo da vidimo kako raste kult ljudi koji su odrasli u njima, i vole ih. Svakako da oni nisu cenjeni kao, recimo, Toyota Celica iz 90-ih, ali mislimo da dokazuju da čak i vozila koja su dizajnirana za široke mase mogu da postanu klasici, a da li će to biti moguće u slučaju današnjih krosovera i SUV-ova…

Foto: iDook Media

Pročitajte i o kojim polovnim SUV modelima vredi razmisliti, kada je reč o kupovini.

Bonus video: Vozili smo SUV za kojim su svi poludeli – Cupra Formentor VZ5

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare