Foto:Renault

Sedam godina od premijere, Renault Kadjar i dalje izgleda moderno i mnogima se dopada. Cene pojedinih polovnih primeraka su skoro duplo niže nego kada je ovaj automobil bio nov, pa se postavlja pitanje: Da li je polovni Renault Kadjar dobar izbor?

Možda već znate da je Kadjar dobio naslednika u vidu modela Austral, tako da je aktuelna generacija francuskog SUV-a zapravo jedina. Renault Kadjar je premijerno predstavljen 2015. godine, dok je 2019. na tržište stigla i redizajnirana verzija.

Foto:Renault

Kadjar će uskoro biti zamenjen Australom, ali je i dalje dostupan u prodaji, i to sa početnom cenom od 21.890 evra. Međutim, na domaćim oglasima polovnih automobila mogu se pronaći i mnogi primerci sa skoro pa duplo nižom cenom. Polovni Kadjar u Srbiji može da se nabavi i za 12.000 evra, što je svakako primamljiva ponuda za kupce na tržištu koje je već neko vreme u problemu.

Ipak, za nešto bolje održavane modele sa manje pređenih kilometara i u boljoj opremi potrebno je izdvojiti i do 15.000 evra. Šta tačno dobijate za ovaj novac?

I dok Kadjar nije baš prefinjen kao njegov rođak Nissan Qashqai, nudi upravljivost poput hečbeka, dobre performanse, vrlo dobru osnovnu opremu, i po našem mišljenju, bolji izgled.

Foto:Renault

Praktičnost je takođe dobra. Renault Kadjar ima pristojnu zapreminu prtljažnika od 472 litra (više od Qashqaija sa 430 litara), dok se preklapanjem zadnje klupe dobija iskoristiv prostor od 1.478 litara.

Foto:Renault

Motori

Kadjar je inicijalno bio dostupan sa tri agregata. Jedina benzinska opcija bila je 1,2-litarski TCe motor sa 130 KS, koji je imao deklarisanu potrošnju od 4,67 l/100 km. Dobro poznati 1,5-litarski dCi sa 110 KS bio je osnovni agregat u dizelskoj ponudi, a kupci su ga najviše birali zbog pouzdanosti i niske potrošnje koja prema fabričkoj deklaraciji iznosi 3,18 l/100 km. U ponudi se nalazio i 1,6-litarski dizel sa 130 KS, potrošnjom od 4 l/100 km i opcijom pogona na svim točkovima.

Foto:Renault

Najbolje i najprefinjenije agregate Kadjar je dobio sa redizajnom 2019. godine, koji je takođe doneo i moderniji izgled spoljašnjosti. U ponudu je uveden novi 1,3-litarski turbo benzinac sa tri cilindra (nastao u saradnji sa Mercedesom), a ovaj agregat je bio dostupan u izdanju sa 140 KS i 160 KS. Obe opcije su dobri izbori, sa unapređenim obrtnim momentom pri nižim obrtajima u poređenju sa prethodnim motorima, pa je čak 70% kupaca izabralo ovaj agregat, a ne dizel motor. Obe pogonske jedinice bile su dostupne sa ručnim ili automatskim menjačem.

Foto:Renault

U međuvremenu, dizelski agregati su postali nešto čistiji pa su dobili i novi naziv – Blue dCi. Nakon redizajna, razvijali su 115 KS i 150 KS. U ponudi se našao i 1,6-litarski dizel sa 165 KS, koji je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, imao ubrzanje od 0 do 100 km/h od 9,9 sekundi i potrošnju od 5,48 l/100 km.

Foto:Renault

Međutim, dizeli nisu ostali dugo u ponudi. U većem delu Evrope su u potpunosti izbačeni iz game Kadjara tokom 2020. kao deo kampanje francuske kompanije sa ciljem prelaska na čistija goriva. Međutim, kod nas je situacija bila nešto drugačija, jer su dizeli ostali dostupni u ponudi. Ipak, i pored te promene širom Evrope, Kadjar nije nikada dobio elektrifikovane pogonske jedinice. Za hibrid moraćete da sačekate Austral, koji stiže kasnije tokom ove godine.

Oprema

Što se paketa opreme tiče, i tu je bilo dosta promena tokom prethodnih sedam godina, pa su nazivi zbunjujući čak i za vlasnike Renaulta. Imali smo Intens, Business, Iconic, Black Edition, pa zatim Life, Limited, Bose i nakon toga Equilibre i Techno. Ipak, za verziju pre redizajna najbolji odnos između cene i kvaliteta bio je srednji paket opreme, jer je donosio automatski klima uređaj i sedmoinčni ekran osetljiv na dodir sa satelitskom navigacijom.

Foto:Renault

Nakon redizajna, Kadjar je u čak i u osnovnoj opremi dobio 17-inčne točkove, automatska svetla i brisače, novi 7-inčni ekran osetljiv na dodir, tempomat i klima uređaj, tako da je najjeftinija verzija bila vrlo dobro opremljena. Ipak, uz doplatu za paket više, dobijaju se 19-inčni točkovi, digitalni radio, kamera za vožnju unazad, navigacija, kao i prednji i zadnji parking senzori.

Foto:Renault

Naša preporuka je srednji paket opreme, koji u zavisnosti od godišta automobila ima i drugačiji naziv. Takvi primerci imaju cenu od oko 13 do 14 hiljada evra, ali ukoliko ste spremni da odvojite više novca, vredi uzeti i Bose paket opreme, pre svega zbog odličnog ozvučenja.

Pouzdanost

Renault Kadjar je zauzeo 7. mesto po pouzdanosti od 28 porodičnih SUV modela prema anketi portala What Car?, i to sa odličnim rezultatom od 96,9%. Zabeležio je lošiji rezultat od modela Mitsubishi Eclipse Cross (100%) i Hyundai Tucson (97,8%), ali daleko ispred bratskog Nissana Qashqai (86,6%) i Peugeota 3008 (85,2%).

Obratite pažnju

Prilikom kupovine Kadjara obratite pažnju na starost automobila i pređenu kilometražu, jer mnogi primerci proizvedeni nakon 2019. upravo izlaze iz garantnog perioda.

Ukoliko kupujete Kadjar proizveden od 1. jula 2015. do 31. marta 2016, proverite da li je vlasnik posetio servis tokom opoziva zbog problema sa bočnim vazdušnim jastucima.

Foto:Renault

Naš izbor

Ukoliko imate dovoljno novca, redizajnirana verzija je pravi izbor zbog privlačnijeg izgleda i bolje opremljenosti. Što se motora tiče, 1,3-litarski benzinac nudi idealan kompromis između performansi i potrošnje, a i održavanje je znatno jeftinije od verzija sa dizelskim agregatima. Srednji paket opreme donosi skoro sve što je potrebno prosečnom kupcu, pa je samim tim najbolji izbor što se tiče odnosa cene i kvaliteta.

Bonus video: Pogledajte kako izgleda naslednik Kadjara – Renault Austral

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare