Foto: Oliver Killig/VW

Nemački proizvođač automobila Folksvagen za 2020. beleži pad prodaje u svetu od 15,2 odsto zbog pandemije kovida-19. Ipak, pred kraj godine prodaja je znatno skočila, dok se u 2020. više nego utrostručila prodaja e-vozila.

Globalna prodaja svih Folksvagenovih marki iznosila je 9,3 miliona vozila. Četvrti kvartal je doneo manji pad, od 5,7 odsto, a u tom tromesečju decembar je bio bolji, s manjkom od samo 3,2 odsto u odnosu na isti mesec 2019. godine.

Folksvagen je prošle nedelje izneo podatak da je prodaja najviše opala u Zapadnoj Evropi, za 21,6 odsto, dok je prodaja u Kini, najvećem pojedinačnom tržištu te kompanije, opala za 9,1 odsto.

Saznajte još:

Prodaja automobila samo na baterije porasla je za čak 214 odsto, na 231.600 sa 73.700 kod svih marki kompanije.

Među vodećim po prodaji e-vozila bili su „VW ID.3“ sa 56.500, „Audi e-tron“ sa 47.300 i „Porsche Taycan“ sa 20.000 komada.

„Pandemija kovid-19 učinila je 2020. godinu izuzetno izazovnom“, rekao je šef prodaje grupe VW Kristian Dalhaj. „VW grupa se dobro pokazala u tim uslovima i ojačala je svoju tržišnu poziciju“, istakao je on.

Pored matične marke, brendovi grupe Folksvagena su i „Audi“, „Porsche“, SEAT, „Škoda“ i kamioni MAN i „Scania“.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar