Nemački proizvođač automobila Folksvagen za 2020. beleži pad prodaje u svetu od 15,2 odsto zbog pandemije kovida-19. Ipak, pred kraj godine prodaja je znatno skočila, dok se u 2020. više nego utrostručila prodaja e-vozila.
Globalna prodaja svih Folksvagenovih marki iznosila je 9,3 miliona vozila. Četvrti kvartal je doneo manji pad, od 5,7 odsto, a u tom tromesečju decembar je bio bolji, s manjkom od samo 3,2 odsto u odnosu na isti mesec 2019. godine.
Folksvagen je prošle nedelje izneo podatak da je prodaja najviše opala u Zapadnoj Evropi, za 21,6 odsto, dok je prodaja u Kini, najvećem pojedinačnom tržištu te kompanije, opala za 9,1 odsto.
Prodaja automobila samo na baterije porasla je za čak 214 odsto, na 231.600 sa 73.700 kod svih marki kompanije.
Među vodećim po prodaji e-vozila bili su „VW ID.3“ sa 56.500, „Audi e-tron“ sa 47.300 i „Porsche Taycan“ sa 20.000 komada.
„Pandemija kovid-19 učinila je 2020. godinu izuzetno izazovnom“, rekao je šef prodaje grupe VW Kristian Dalhaj. „VW grupa se dobro pokazala u tim uslovima i ojačala je svoju tržišnu poziciju“, istakao je on.
Pored matične marke, brendovi grupe Folksvagena su i „Audi“, „Porsche“, SEAT, „Škoda“ i kamioni MAN i „Scania“.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: