Foto: Promo

Ova 2021. godina za Škodu je od velikog značaja jer obeležava brojne važne godišnjice: čak 30 godina veze sa VW grupom, kao i neverovatnih 120 godina u automobilskom sportu. Takođe, prva moderna Octavia predstavljena je pre 25 godina, a Superb puni 20.

Václav Laurin i Václav Klement osnovali su svoju kompaniju krajem 1895. godine, koja će kasnije postati Škoda Auto. Do sledeće godine, mlada kompanija već je proizvodila pet različitih modela bicikala, a od 1899. njen se portfolio proširio i na motore. Sa njima je nastala ponosna moto-sport tradicija vozila iz Mladá Boleslav pre 120 godina. Na samom početku stvorena je legenda: 29. juna 1901. godine vozač fabrike Narcis Podsedníček završio je najzahtevniju trku tog vremena – trku od Pariza do Berlina od 1.196 kilometara, na sedištu motocikla L&K.

Foto: Promo

Još jedan veliki uspeh u moto sportu obeležiće 40 godina 2021: Škoda je 1981. godine osvojila titulu evropskog prvaka u putničkim automobilima. Model 130 RS, poznat i kao „Porsche of East“ (Porsche sa Istoka), dokazao se na stazi kao predvodnik u svojoj klasi, a Škoda je osigurala i prvenstvo sa brzim kupeima tokom zadnjeg kola sezone u Zolderu.

Saznajte još:

30 godina pod kišobranom VW koncerna

Škoda Favorit je takođe usko povezan model sa najvažnijom godišnjicom kompanije u 2021. godini. Nakon Plišane revolucije u novembru 1989. i tranzicije u tržišnu ekonomiju, brzo je postalo očigledno da Škodi treba snažan međunarodni partner.

Moderan dizajn kompaktnog modela Favorit probudio je interesovanje VW grupe za češkog proizvođača automobila početkom 1990-ih.

Nakon intenzivnih pregovora sa nekoliko potencijalnih partnera, proizvođač automobila postao je deo Folksvagen grupe pre 30 godina, 16. aprila 1991. godine.

Foto: Promo

 

U to je vreme Škoda je proizvodila gotovo 200.000 vozila godišnje, ali samo jednu seriju modela. Kompanija je proizvodila na tri  lokacije u češkoj regiji tadašnje Čehoslovačke Republike. Škoda je od tada postala vodeća na regionalnom tržištu i postala globalni igrač. Sada nudi deset serija modela i uspešna je na više od 100 tržišta širom sveta. Pored toga, kompanija neprestano proširuje svoju paletu električnih modela i povećala je isporuke preko šest puta u protekle tri decenije.

Ključni modeli slave rođendane

Značajne godišnjice se obeležavaju ove godine za nekoliko modela koji su dali veliki doprinos ovoj priči o uspehu. Na primer, biće to 75. godina od premijere modela Škoda 1101/1102 Tudor, koji je imao ključnu ulogu u uspešnom razvoju proizvođača automobila u posleratnom periodu. 1966. godine, terenac Trekka proizveden na Novom Zelandu, dokazao je da je robusna tehnologija takođe pogodna za visokospecijalizovane primene i najzahtevnija tržišta. Kockasti terenac proizveden je na osnovi modela Octavia Super iz tog vremena, a smatra se i pretečom porodice Škodinih SUV modela, koji su danas u velikoj potražnji.

Saznajte još:

Prva generacija moderne Octavie, prvi model koji je u potpunosti razvijen pod okriljem VW koncerna, takođe proslavlja svoju godišnjicu. Škoda je započela serijsku proizvodnju ovog modela pre 1996. godine. Sada je aktuelna četvrta generacija, koja se može pohvaliti najraznolikijim i najodrživijim portfoliom pogonskih sistema u istoriji modela.

2001. godine Škoda je modelom Superb oživela još jedno istorijsko ime: proizvođač se s njom takmiči u klasi velikih porodičnih automobila 20 godina, a sada je u trećoj generaciji. Sa modelom Superb iV, proizvođač automobila predstavio je svoj prvi model sa plug-in hibridnim pogonom u prvoj polovini 2019. godine.

Foto: Skoda/Promo

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar