1705 REC JUTRA GRADSKI PREVOZ Nikola Jovanović
1705 REC JUTRA GRADSKI PREVOZ Nikola Jovanović

U prethodna tri meseca prihod od prodaje karata u gradskom prevozu u Beogradu bio je duplo manji nego u istom periodu protekle godine, pokazuju podaci kojima raspolaže Centar za lokalnu samoupravu (CLS). Direktor CLS Nikola Jovanović za Nova.rs kaže da bi gradska vlast tu informaciju trebalo da demantuje i da priloži dokaze o prihodu od prodaje. Ističe, međutim, da gradska vlast ne želi da prizna da je s novim sistemom naplate omanula.

Jovanović za Nova.rs kaže da prema izvorima CLS-a, „od dobronamernih ljudi iz gradske uprave“, naplata karata u poslednja tri meseca iznosi oko 230 miliona dinara mesečno, što je relativno slabo i manje nego pre uvođenja novog sistema.

„Ukoliko gradska vlast ne navede neku drugu brojku i dokaze u budžetu da je ta brojka tačna – postavlja se pitanje zašto se ove stvari prećutkuju i koji je razlog što novi sistem podbacuju“, navodi Jovanović.

Nikola Jovanović Foto: Centar za lokalnu samoupravu/Promo

Ocenjuje da za ćutanje nadležnih postoji tri razloga. Kao prvi, Jovanović ističe to što je novi sistem „nespretno objašnjen“, ali i menjan više puta u hodu, što je sve kod građana ostavilo utisak da Gradu nije bitna naplata karata i da nije obavezna.

Drugi razlog, kako ocenjuje Jovanović, jeste mogućnost izbegavanja plaćanja zbog uvođenja sms-poruka.

PROČITAJTE JOŠ

„Naime, putnik može spremiti sms poruku da plati kartu tek kad vidi komunalca kako ulazi u vozilo, što znači da neće plaćati onda kad ga ne vidi, a to je velika većina putovanja“, priča Jovanović.

Treći razlog je loše zamišljen sistem kontrole karata, zaključuje Jovanović.

Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

Naime, kontrolori su ukinuti, a komunalnih milicajaca nema dovoljno da pored svih obaveza u vezi sa komunalnim redom – sada izigravaju i kontrolore.

„Novi sistem naplate karata je uveden sa motivom da se priliv od karata poveća, kako bi se rasteretio gradski budžet. Ukoliko se ne ostvari taj cilj, bilo bi moralno da svi koji su u tome učestvovali podnesu ostavke“, ističe Jovanović.

BONUS VIDEO Da li osobe sa invaliditetom mogu da koriste gradski prevoz?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare