Kupovina, apliciranje za posao, podnošenje zahteva za kredit – gotovo da nema usluge koju ne možemo da obavimo onlajn, iz udobnosti sopstvenog doma, a preduzetnica Marija (53) je čak nedavno saznala da je to moguće i za vođenje finansija jedne firme.
Marija je dugo preduzetnica, ali odnedavno koristi aplikaciju Moja mBanka biznis kako bi vodila finansije svoje firme.
Iako na samom početku nije bila sigurna da li će se snaći u mobilnom bankarstvu, koje je za nju bilo poptuno novo, ubrzo je shvatila da je sve vrlo jednostavno.
„Kada se logujem ili plaćam, imam dve opcije – ili da unesem četvorocifreni PIN kod koji sam sama osmislila ili biometrijski, odnosno da skeniram otisak prsta, što se takođe aktivira vrlo jednostavno, u nekoliko klikova“, kaže Marija.
Osim što Mariju sada samo nekoliko klikova deli od uvida u kompletne finansije njene firme, ona takođe lako preuzima sve izvode i deli sa onima sa kojima je potrebno.
Preko aplikacije takođe može da vrši apsolutno sva plaćanja – bilo u dinarima, bilo u evrima.
A čak joj je i to maksimalno olakšano.
„Za najčešća plaćanja mogu da kreiram šablone. Dakle, unesem sve podatke o primaocu i transakciji, pa kada sledeći put hoću da pošaljem novac na taj račun, sve mi je unapred popunjeno. Sve je vrlo jednostavno“, priča preduzetnica Marija.
Račune može da plaća skeniranjem IPS QR koda, a ukoliko trgovac podržava, može da obavlja i ostala IPS plaćanja. A za sve što plati, može da preuzme potvrdu.
Takođe, transakcije koje su još uvek u procesu realizacije Marija uz pomoć aplikacije može da prati i odreaguje ukoliko dođe do greške, odnosno da ih stornira, a već poslati nalozi mogu i da se ponove.
„Pored svega toga, aplikacija mi omogućava i uvoz paketa naloga, a mogu i da radim sa paketima naloga koji su napravljeni preo web aplikacije. Imam i uvid u osnovne informacije o paketu – nalozima koje sadrži, mogu da uradim ažuriranje datuma izvršenja, brisanje paketa, a naravno i potpisivanje i slanje paketa naloga na realizaciju“, kaže Marija.
Između ostalog, ova preduzetnica preko aplikacije Moja mBanka biznis može da vidi stanje računa kartica, kao i prometa i potrošnje po karticama. Takođe ima uvid u kreditne plasmane firme, a kao ovlašćeno lice može da radi i ažuriranje mejl adrese pravnog lica.
„Kao korisnica aplikacije, dobijam notifikacije o svim prilivima po računima moje firme, a sama sam odabrala iznos koji, kada se pređe, dobijem obaveštenje“, zaključuje Marija.
Njena ćerka Ana (27) polako, baš kao i majka, ulazi u preduzetničke vode i pokreće svoj mali biznis. Oduševilo je što majka, bez potrebe da ode u filijalu banke, uspeva da uspešno vodi finansije firme, pa je i ona poželela da svoju prvu saradnju sa bankom ostvari onlajn.
“Videla sam sve mogućnosti koje nudi aplikacija i shvatila sam da rad sa bankom, čak ni za pravna lica, nije tako težak, iako sam mislila da jeste. Na sajtu Raiffeisen banke sam videla da čak I račun mogu da otvorim bez odlaska u banku. To što sam sve mogla od kuće definitivno mi je pomoglo prilikom pokretanja biznisa, jer sam uštedela vreme”, kaže Ana.
Prema njenim rečima, uvidela je sve benefite koje nudi onlajn račun, te ga I dalje koristi.
“Pre svega, bilo mi je jednostavno da otvorim račun, pošto se sve radi od kuće, uz pomoć video identifikacije i elektronskog potpisivanja dokumentacije, a od dokumentacije je potrebna samo lična karta ili pasoš. Uspela sam da aktiviram iaplikacije elektronskog i mobilnog bankarstva”, kaže ova mlada preduzetnica.
Do filijale Raiffeisen banke je morala da ode samo da bi preuzela platne kartice, ali sve ostalo – mogla je da uradi onlajn. Ono što je Ani mnogo značilo je što prvih godinu dana nije plaćala održavanje računa.
“Svi koji imaju svoj biznis znaju da je prva godina najteža. Sve treba da se kupi, plati, obezbedi, a zarađuje se manje I sporije nego nakon nekoliko godina. Upravo u tih najtežih godinu dana, ja nisam plaćala održavanje računa, što mi je, iako možda deluje kao mali trošak, zaista mnogo značilo”, zaključuje Ana.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare