Već mesecima unazad, problemi koje građani Srbije imaju sa Elektroprivredom Srbije (EPS) samo se nižu, a najveći od njih jesu enormno visoki računi za struju. U takvoj situaciji našao se i Beograđanin Aleksa A, koji je drastično veći od onoga što je očekivao. On planira da se žali EPS-u, jer mu je račun za samo jedan mesec iznosio 24.500. A ni decembarski račun nije značajno niži.

Otkad se EPS našao na meti hakerske grupe Qilin, zbog čega nije bilo moguće plaćanje računa onlajn, a ni šalteri nisu radili, sve veći broj potrošača žali se na visoke račune.

Gotovo su svakodnevna svedočenja građana koji nisu trošili više struje nego ranije, a računi su im daleko veći od najavljenog poskupljenja. Neki od njih moraju EPS-u da plate ogromne iznose, veće nego ikada, iako veći deo provode van kuće, a ima i onih kojima je na decembarskom računu pisalo da su potrošili nula kilovata, a potom su im, mesec dana kasnije, stigla dva ogromna računa.

Foto:Shutterstock

Beograđanin Aleksa A. samo je još jedan u nizu potrošača koji plaća ogromne iznose EPS-u. Njemu je, kako objašnjava za Nova.rs, na poslednjem, januarskom računu za struju, pisalo da treba da plati čak 24.500 dinara za potrošenih 1.580 kilovat-časova.

PROČITAJTE JOŠ

Njemu, kako kaže za naš portal, ovaj račun deluje sumnjivo, s obzirom na to da on i njegova porodica nisu menjali navike – koristili su iste uređaje kao i dosad.

“Moj račun za decembar bio je 22.500, za novembar 19.000. Veliki deo tog računa je struja, jer mi tako grejemo stan od 50 kvadrata, ali zaista se ne sećam da smo ikada ovoliko platili. Račun je prethodnih grejnih sezona bio najviše 16.000 dinara”, priča nam Aleksa, koji za samo dva meseca EPS-u mora da plati čak 400 evra za struju.

EPS šalje previsoke račune, pa prebacuje odgovornost na druge firme

Aleksa nije jedini kojem su računi drastično skočili, a istom problemu našao se i Naim Leo Beširi, direktor Instituta za evropske poslove, o čemu je Nova.rs već pisala.

Naim Leo Beširi Foto:FoNet/Aleksandar Barda

Naime, njemu su se, kako je objasnio za Nova.rs, javile sumnje u verodostojnost decembarskog računa za električnu energiju, koji je bio duplo veći od novembarskog, iako pola meseca nije bio u svom stanu, zbog čega je podneo prigovor EPS-u u kom je zatražio da izvrši kontrolu tog računa.

„Moj račun za struju bude maksimu do 3.000 dinara, a kako u decembru čak dve nedelje nisam bio tu, normalno da nisam očekivao da mi stigne skoro duplo veći račun od novembarskog, tačnije 5.800 dinara. Pritom, vidim da je potrošnja struje u decembru bila 4.008 kilovata, što je skoro troduplo više nego za novembar, a duplo više nego duplo u odnosu na oktobar. Tako da sam podneo prigovor na sajtu kompanije odnosno poslao mejl jer tako i piše na samom računu, između ostalog, da se može poslati prigovor“, objasnio je Beširi.

PROČITAJTE JOŠ

Oko 15 dana nakon toga, od EPS-a je dobio odgovor koji je, kako kaže, bio potpuno nerazumljiv.

“U odgovoru se oni pozivaju na neke razne zakone i na odnos EPS-a i preduzeća Elektrodistribucija Srbije, gde oni prebacuju odgovornost na to preduzeće. Navode da nemaju nikakve veze s time, da su oni obavezni da meni dostave struju, a da za obračunavanje i račun nisu odgovorni oni, nego da je odgovorna ta firma”, rekao je naš sagovornik.

U međuvremenu, njemu je stigao januarski račun od čak 20.000 dinara, a brojke na brojilu nisu se poklapale sa računom, gde je napisano da je utrošio daleko više kilovata.

On je zbog toga tržišnoj inspekciji poslao inicijativu za pokretanje postupka inspekcijskog nadzora prema EPS-u.

BONUS VIDEO Kako uložiti reklamaciju na uvećan decembarski račun za struju

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare