Foto: Vladimir Opsenica

Srpski umetnik Branko Milisković izvešće 17. oktobra performans "Transfiguracija (Bol)" u Čikagu.

Performativni i medijski umetnik Branko Milisković predstaviće 17. oktobra s početkom od 19 sati performans „Transfiguracija (Bol)“ u prostoru biblioteke Međunarodnog muzeja hirurških nauka u Čikagu. Ovaj dvočasovni performans je proizašao iz ranijeg Miliskovićevog rada – „Stabat Mater“, inspirisanog katoličkom himnom iz 13. veka posvećenom Devici Mariji koja oplakuje Hristovu smrt.

Milisković će u performansu izvesti prve tri strofe na latinskom jeziku, a ritualom stajanja, sedenja i kretanja kroz prostor, umetnik glasom stvara meditativno, kamerno-operetsko okruženje koje na sublimiran način povezuje naučno istraživanje i religijske dogme u razumevanju postradalog ljudskog tela i njegovog preobraženja. Performans „Transfiguracija (Bol)“ na scenu donosi patnju i izdržljivost kao sredstva za transcendenciju, postavljajući bol kao fizički i duhovni prolaz ka transformaciji.

Ovaj performans rezultat je saradnje Internacionalnog muzeja hirurških nauka u Čikagu, Defibrillator galerije i Miliskovića.

A Branko Milisković, koji je rođen u Beogradu 1982. godine, studirao je vajarstvo na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, u klasi Mrđana Bajića, diplomirao je na Kraljevskoj akademiji umetnosti i dizajna u Hagu a master studije na Hochschule für Bildende Künste u Hamburgu u klasi profesorke Žan Faust. Radovi Miliskovića su izvođeni i izlagani u zemlji ali i inostranstvu (Reims Scenes d’Europe, Francuska; CSW/CoCA, Torun, Poljska; Bioskop Balkan, KCB, 57. Oktobarski salon, CZKD, Beograd; Kampnagel, Hamburg; Les Halles, Brisel; TENT Roterdam i Utreht Film Festival; CIRCA art actuel, Montreal; LADA, London; The Tank, Njujork, Kunsthaus Graz, Austrija). Takođe, i na brojnim drugim scenama, izložbama i umetničkim rezidencijama u Evropi, Izraelu, Rusiji i Sjedinjenim Američkim Državama.

Branko-Miliskovic Foto Goran Srdanov

Krajem prošle godine Milisković je, u saradnji s Fondacijom Saša Marčeta u Bioskopu Balkan pokrenuo dragocen serijal dijaloga o principima i društvenom ugovoru u umetnosti. Cilj je bio uspostavljanje javnog razgovora kao platforme za razumevanje pozicije samostalnih umetnika; i to kroz upotrebu dijaloga u istraživanju i evidentiranju problema koji se javljaju od administrativnih, strukovnih do regulacije konkursne politike i podjednakih prava. Diskutovao je Milisković s Urošem Đurićem, Branislavom Dimitrijevićem, Nemanjom Matom Đorđevićem, i Nelom Tonković.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare