U vreme kada su putovanja najaktivnija, pa vozači u cugu presede u automobilu i do 10 sati, dajemo 5 saveta za idealan položaj sedenja za volanom koji se mogu primeniti u većini automobila. Ukoliko sedite nepravilno ugrožena je vaša kičma, a osim toga i vaša sposobnost manevrisanja u nepredivđenim situacijama.
Kao prvo, skrećemo pažnju na to da bi svako ko ima bilo kakve probleme sa donjim delom leđa, vratom i ramenima, trebalo da se posavetuje sa svojim lekarom oko idealnog položaja za upravljačem shodno zdravstvenom stanju.
U daljem tekstu pročitajte na koji način loša pozicija sedenja za volanom može da ugrozi bezbednost u saobraćaju, ali i vašu kičmu i kako zapravo treba da sedite.
1. Sedište bi trebalo da bude podešeno što više, koliko to vaša visina dozvoljava. Nije pametno sedeti “u podu” i ugroziti preglednost tokom vožnje. Niska pozicija sedenja je ok u sportskim automobilima na stazi.
2. Blizinu sedišta određujete prema stopalima i papučicama. Kolena moraju da budu savijena dok sedite, kako biste u trenutnu kada je neophodno naglo kočenje mogli da iskoristite silu celog tela pri pritiskanju papučice. Ako su noge previše ispružene, sila pritiskanja kočnice je mnogo manja i samim tim produžavate put kočenja što je vrlo opasno.
3. Smestite se u sedište tako što će te vašu pozadinu što više približiti donjem delu naslona.
4. Naslon treba da podesite tako da vam ruke na volanu budu blago savijene (ugao oko 110 stepeni), a ramena na naslonu. Ako je namešten previše unazad, ramena neće imati potporu, a ruke će vam biti gotovo ispružene – što je vrlo opasno u situacijama kada treba brzo okretati volan, jer sa ispruženim rukama vaše mogućnosti manevrisanja su minimalne. U takvim situacijama rizikujete da ne uspete da izbegnete prepreku na putu ili da usmerite vozilo gde treba, da ne govorimo o proklizavanju i okretanju.
Takođe, ako je naslon podešen previše unapred, a ugao savijenih laktova premali, isto ćete imati poteškoća pri manevrima volanom.
To su sve situacije u kojima se vreme vaše reakcije produžava zbog nemogućnosti potpunog i ispravnog okretanja upravljača. Uostalom pogledajte samo kako sede reli-vozači upravo da bi mogli da manevrišu što brže i bolje.
5. Ako vaše sedište ima opciju podešavanja za lumbalni deo (donji deo leđa), iskoriste je da podupire kičmu koja tako stoji u prirodnom obliku. Iako u prvo vreme može da vam bude neobično da sedite sa blago “isturenim” donjim delom leđa, navići ćete se za par vožnji. Tek onda ćete uvideti koliko leđa manje bole tokom dužeg boravka za volanom.
Takođe, što je naslon bliže potiljku, glava i vrat će se manje pomerati pri udaru, što posledično sprečava povrede ovih delova tela
Važno:
Ako vaše sedište ima opciju podešavanja naslona za glavu, vodite računa da nije postavljen prenisko, jer u slučaju udara tako može doći do ozbiljnih povreda vrata. Takođe, što je naslon bliže potiljku, glava i vrat će se manje pomerati pri udaru, što posledično sprečava povrede ovih delova tela.
Bonus video: Pazi s kim se kačiš u saobraćaju
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: