Tesla svojim inovacijama već godinama izaziva druge proizvođače automobila, a neki od njih su prihvatili izazov. Automobilska industrija trenutno je pogođena nedostatkom mikročipova, ali i pored toga, pravi šok za nemačko „trojstvo“ ipak je činjenica da ih je, „na domaćem terenu“ u Nemačkoj, nadmašio Teslin Model 3.
U septembru je u Nemačkoj prodato 6.100 novih Audija A4, BMW-a Serije 3 i Mercedesa C/CLA-Klase zajedno. Tokom istog meseca, prodaja Modela 3 dosegla je brojku od 6.800 primeraka. Kako bismo dobili širu sliku, Audi je prodao samo 900 jedinica A4. Mercedes je prošli mesec prodao 2.200 primeraka C i CLA Klase, dok je BMW najbolji od trojke sa 3.000 prodatih Serija 3.
Zanimljivo je što se ovo dogodilo pre otvaranja nove Tesline fabrike u Grünheideu. Nije ni čudo što je Herbert Diess, izvršni direktor Volkswagen Grupe, prošle nedelje svojim najvišim menadžerima naveo kako kompanija mora da razmontira svoje stare fabrike i da ih zameni novim, efikasnim proizvodnim pogonima ako žele da ostanu konkurentni Tesli u budućnosti.
U suštini, stvar je vrlo jednostavna. Reč je o prelasku sa vozila na fosilna goriva na električna vozila. „U septembru 2020. godine BMW, Audi i Mercedes i dalje su mogli da prodaju više od 11.000 vozila sa unutrašnjim sagorevanjem u navedenom segmentu, što je gotovo dvostruko više nego u septembru 2021. godine“, navodi Wirtschaftts Woche. EV revolucija počinje da dobija zamah i u Nemačkoj – prošli mesec prodato je 41 posto manje vozila na fosilna goriva u odnosu na isti period prethodne godine. Prodaja dizelaša pala je za 54 posto na godišnjem nivou, što odražava iskustvo Norveške, u kojoj je prodaja dizelaša gotovo nestala. Sa druge strane, prodaja hibrida porasla je za 11 posto, plug-in hibrida za 14 posto, dok je prodaja električnih automobila porasla za neverovatnih 59 posto.
Kako piše Auto Klub, ako nemačko „trojstvo“ ne uspe da poveća prodaju svojih automobila koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem, njihova je budućnost uveliko ugrožena. I dok Volkswagen i Mercedes razmišljaju o električnoj budućnosti, čini se da BMW „odmara na ležaljci“ uveren u to da su električni automobili samo prolazna faza automobilske industrije.
Bonus video: Potreban je bio samo trenutak nepažnje, pa da Tesla završi u reci
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare