Foto: Tesla

Tesla svojim inovacijama već godinama izaziva druge proizvođače automobila, a neki od njih su prihvatili izazov. Automobilska industrija trenutno je pogođena nedostatkom mikročipova, ali i pored toga, pravi šok za nemačko „trojstvo“ ipak je činjenica da ih je, „na domaćem terenu“ u Nemačkoj, nadmašio Teslin Model 3.

U septembru je u Nemačkoj prodato 6.100 novih Audija A4, BMW-a Serije 3 i Mercedesa C/CLA-Klase zajedno. Tokom istog meseca, prodaja Modela 3 dosegla je brojku od 6.800 primeraka. Kako bismo dobili širu sliku, Audi je prodao samo 900 jedinica A4. Mercedes je prošli mesec prodao 2.200 primeraka C i CLA Klase, dok je BMW najbolji od trojke sa 3.000 prodatih Serija 3.

Foto:EPA-EFE/MICHAEL REYNOLDS

Zanimljivo je što se ovo dogodilo pre otvaranja nove Tesline fabrike u Grünheideu. Nije ni čudo što je Herbert Diess, izvršni direktor Volkswagen Grupe, prošle nedelje svojim najvišim menadžerima naveo kako kompanija mora da razmontira svoje stare fabrike i da ih zameni novim, efikasnim proizvodnim pogonima ako žele da ostanu konkurentni Tesli u budućnosti.

U suštini, stvar je vrlo jednostavna. Reč je o prelasku sa vozila na fosilna goriva na električna vozila. „U septembru 2020. godine BMW, Audi i Mercedes i dalje su mogli da prodaju više od 11.000 vozila sa unutrašnjim sagorevanjem u navedenom segmentu, što je gotovo dvostruko više nego u septembru 2021. godine“, navodi Wirtschaftts Woche. EV revolucija počinje da dobija zamah i u Nemačkoj – prošli mesec prodato je 41 posto manje vozila na fosilna goriva u odnosu na isti period prethodne godine. Prodaja dizelaša pala je za 54 posto na godišnjem nivou, što odražava iskustvo Norveške, u kojoj je prodaja dizelaša gotovo nestala. Sa druge strane, prodaja hibrida porasla je za 11 posto, plug-in hibrida za 14 posto, dok je prodaja električnih automobila porasla za neverovatnih 59 posto.

najprodavaniji automobili
Foto: Promo

Kako piše Auto Klub, ako nemačko „trojstvo“ ne uspe da poveća prodaju svojih automobila koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem, njihova je budućnost uveliko ugrožena. I dok Volkswagen i Mercedes razmišljaju o električnoj budućnosti, čini se da BMW „odmara na ležaljci“ uveren u to da su električni automobili samo prolazna faza automobilske industrije.

Bonus video: Potreban je bio samo trenutak nepažnje, pa da Tesla završi u reci

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare