Nemački gigant saopštio da ne odustaje od benzinaca i dizelaša

Auto 27. sep. 202118:41 > 28. sep. 2021 09:43
Podeli:
Foto:BMW

Mercedes je već saopštio da će od 2030. postati potpuno električni brend tamo gde tržišni uslovi to budu dozvoljavali dok je Audi najavio kraj razvoja motora sa unutrašnjim sagorevanjem za 2026. godinu. Šta je sa BMW-om? Bavarska kompanija još nije spremna da odustane od benzinaca i dizelaša jer smatraju da u njima i dalje ima života.

U intervjuu za Automotive News Europe, šef razvoja BMW-a Frank Weber rekao je da se tranzicija ka električnim automobilima neće desiti preko noći jer prvo treba da se postave određena pitanja: „Kada će sistem biti spreman da apsorbuje veliku količinu električnih automobila? Radi se pre svega o neophodnoj infrastrukturi za punjenje, kao i o obnovljivim izvorima energije. Da li su ljudi spremni? Da li je sistem spreman? Da li je infrastruktura punjača spremna?“

Dolazi se i do pitanja radne snage, jer BMW kao i mnogi drugi proizvođači ima veliki broj ljudi koji radi na razvoju tradicionalnih pogonskih sistema. Radna snaga se polako okreće ka proizvodnji električnih automobila, ali to je kompleksan proces za koji će biti potrebno dosta vremena kako bi se radnici propisno obučili.

U međuvremenu, Euro 7 regulative se približavaju i po viđenju Franka Webera one su poslednji veliki razlog za masivne investicije u razvoj benzinskih i dizel motora. Novac koji se uloži u istraživanje i razvoj kako bi ovi agregati bili u skladu sa ograničenjima emisija štetnih gasova će obezbediti kratkoročnu budućnost motora sa unutrašnjim sagorevanjem, najmanje do kraja ove decenije. Pošto do toga ima još 9 godina, šef razvoja BMW-a smatra da je prerano govoriti o strategiji izbacivanja benzinaca i dizelaša iz ponude bavarske kompanije.

Weber je istakao da BMW ne želi da napusti tržište automobila sa konvencionalnim pogonom prerano i na taj način natera ljude da kupuju električne automobile, posebno ako infrastruktura za punjenje nema dovoljan kapacitet. Malo kontradiktorno od šefa razvoja BMW-a, pogotovo kada se uzme u obzir da BMW intenzivno radi na tehnologiji gorivnih ćelija, a broj punjača za vodonik je trenutno na nivou statističke greške.

Bonus video: Pogledajte novi BMW Serije 2 Coupe u akciji

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar