Kraj za Audi A3 i A4 sa konvencionalnim pogonom?

Auto 22. jun. 202113:03
Podeli:
Foto:AUDI

Izvršni direktor Audija, Markus Duesmann, nedavno je u razgovoru sa medijima objavio planove za budućnost nemačkog premijum proizvođača, a naravno glavna tema bila je elektrifikacija. Audi pranira da do 2026. predstavi poslednji motor sa unutrašnjim sagorevanjem i da se u potpunosti okrene električnim automobilima. Ta odluka će naravno uticati na sve modele, a prvi koji bi mogli da ostanu bez konvencionalnih agregata su A3 i A4.

Sve oštrije regulative povodom emisije štetnih gasova utiču na proizvođače automobila i velike promene u njihovoj ponudi. Audi je poslednji u nizu koji je izneo očekivanja za narednih 10 godina, a kao i kod konkurenata fokus je na elektrifikaciji game i obustavi razvoja motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

Foto:TOBIAS SAGMEISTER/AUDI

Međutim, kada poslednja serija konvencionalnih motora debituje 2026. godine, to otprilike znači da će biti u upotrebi za još jednu generaciju modela u koje se ugrađuje, a to je negde oko sedam godina. Dakle, tek oko 2033. se može očekivati da gama Audija bude potpuno električna. Međutim, neki modeli će ostati bez konvencionalnih agregata dosta ranije.

Naslednici modela A3 i A4 bi već u sledećoj generaciji trebalo da dobiju električne verzije koje će postepeno ostati jedine u ponudi. Dakle, neće biti benzinaca ni dizela, a isto tako ni hibrida bilo koje vrste. Naslednik modela A4 očekuje se tokom 2023. godine, dok bi Audi A4 E-Tron (internog naziva E4) trebalo da se pojavi godinu dana kasnije i to na novoj PPE platformi Volkswagen Grupe.

Audi A3 E-Tron se očekuje 2025., ali s obzirom da je četvrta generacija ovog hečbeka predstavljena tek prošle godine, očekuje se da bi konvencionalni motori ostali u ponudi još tri godine paralelno sa električnom verzijom. Sve u svemu, do kraja ove decenije, Audi A3 i A4 će biti dostupni isključivo kao električni automobili.

Foto:TOBIAS SAGMEISTER/AUDI

Zbog sve oštrijih regulativa, neki modeli će biti potpuno izbačeni iz ponude nešto ranije, a kao prve moguće žrtve spominju se sportski kupe TT i gradski mališan A1.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar