Premijum segment je najviše uzburkan poslednjim dešavanjima u automobilskoj industriji, jer je elektrifikacija ovde više dobila maha nego među pristupačnijim automobilima, a Tesla napreduje iz dana u dan.
BMW je prvi put nakon pet godina uspeo da postane najuspešniji premijum brend po globalnoj prodaji, a ista situacija je i u SAD gde je bavarska kompanija tokom prošle godine isporučila 336.644 automobila.
To je odličan rezultat, ali odmah iza se nalazi Tesla sa 313.400 prodatih primeraka, a ovaj proizvođač električnih automobila uspeo je da pobedi Lexus i Mercedes, tradicionalno uspešne brendove na američkom tržištu. Zbog velike potražnje i najavljenog početka proizvodnje u Teksasu, Tesla će nastaviti da brzo raste, a verovatno će i prestići BMW po prodaji tokom 2022.
Ukupno je u SAD tokom 2021. prodato oko 2,2 miliona premijum automobila, a udeo Tesle je dostigao 14 procenata. Neki tvrde da Tesla nije pravi premijum brend, pošto postoje određene razlike između ove kompanije i tradicionalnih luksuznih brendova. Ipak, automobilska industrija kvalifikuje Teslu kao proizvođača luksuznih automobila, a činjenica je da njihovi automobili često nude i mnogo više od nemačke i japanske konkurencije.
Što se tiče globalne prodaje, Tesla je prošle godine svojim kupcima isporučila 936.172 automobila što je rast od čak 87,4 procenata u odnosu na 2020.
Bonus video: Mercedes EQA, suludo brza Cupra i nekultura u vožnji
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram