Foto: Dragan Mujan/Nova.rs

Domet električnog automobila nije samo stvar velike baterije, već i samog oblika automobila, odnosno njegovom koeficijentu otpora vazduha. Prema tvrdnjama čelnika Mercedesa, SUV modeli će u trci za sve većim dometom morati značajno da promene svoj oblik.

Pogledajte koncept EQXX koji je Mercedes predstavio pre nekoliko dana. Ovaj model ima bateriju kapaciteta koji je manji od 100 kWh i ima domet od preko 1.000 kilometara, dok na primer aktuelni model EQS ima veću bateriju ali može da pređe svega 770 kilometara.

Foto: Mercedes-Benz

Pored toga što je koncept EQXX značajno lakši, njegovom većem dometu značajno doprinosi i koeficijent otpora vazduha od samo 0,17 Cd, što ga čini najaerodinamičnijim automobilom na svetu. Mercedes EQS ima koeficijent od 0,20 Cd, što i ne izgleda kao velika razlika, ali prema rečima čelnika Mercedesa, smanjenje koeficijenta otpora vazduha za samo 0,01 Cd doprinosi povećanju dometa od 2,5 procenata.

SUV modeli zbog svog oblika ne mogu imati ovakvu aerodinamičnost, ali Mercedes radi na nekim idejama kako da najpopularniji segment napravi što boljim po pitanju dometa.

„Najveći faktor u ostvarivanju efikasnosti je aerodinamika koja najviše zavisi od veličine i oblika vozila. SUV modeli budućnosti će biti drugačije oblikovani, odnosno zadnji deo će biti spušten i produžen kako bi se smanjio otpor vazduha“, izjavio je Markus Schafer, izvršni direktor za razvoj tehnologije u Mercedesu.

On čak tvrdi da će električni SUV modeli možda čak imati i drugačiju širinu prednje i zadnje osovine. Schafer navodi da će i pored toga što kupci obožavaju SUV modele ovaj segment morati da se promeni u narednim godinama kako bi se ostvario veći domet.

Šef dizajna Gordon Wagener je rekao da SUV modeli nikada neće biti efikasni kao niži automobili, poput koncepta Vision EQXX. Poređenja radi, model GLS ima koeficijent otpora vazduha od 0,32 Cd, dok električni EQC sa koeficijentom od 0,27 Cd ne može ni da se poredi sa novim konceptom kada se govori o aerodinamičnosti.

Bonus video: Puno toga po fer ceni – Testirali smo Renault Megane Grandcoupe

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare